You smell like an old lady..

Härom veckan insag jag att jag behövde en ny parfym. I min allra favoritaste Stella McCartney var det bara ett par droppar kvar och av  min Nina Ricci - Premier jour var det bara ett tomt skal. Min första tanke var att ga tillbaka i gamla banor och inskaffa mig en av mina favoriter fran förra aret, Lancome-Forever. Den doftar sa himmelsk gott och varför bryta gamla vanor när de gamla vanorna är bra? (Det är inte alla vanor som är bra vanor) Men medan jag gick där bland parfymhyllorna hittade jag nagot nytt och spännande.

Doften var speciell och jag ville ha smakrad. Jag försökte na min vackraste pojkvän men utan framgang. Jag bestämde mig för att testa. Jag betalade och gick. Sprutade pa mig lite parfym. Fortfarande lite osäker men samtidigt väldigt nöjd. Jag sprutade pa mig lite mer parfym och svepte sjalen som jag köpte ett par timmar tidigare runt halsen. Nu skulle han fa se vilken underbar flickvän han har!

Sahär gick det:

Jag: Salü Schätzeli! Stor puss rakt pa hans fina mun.
Han: You smell like an old lady! Han tar ett par steg tillbaka: And you look like an old lady.
Jag: What?
Han: What perfume is that? You really smell like an old lady.
Jag:..nej, efter det sa jag nog inget mer. Sur som en citron.

Jag surade nog minst till dagen därpa. Hur kunde han säga nagot sadant om min goda parfym och min fina, underbara sjal? Han kunde väl atminstonde ljuga! Jag var ledsen. Jag med min budget pa ungefär noll, hade  lagt ner massa pengar pa en parfym. En parfym som den ,som sniffar pa mig mest hela tiden,inte gillar. Summan av kardemumman: Jag sur som en citron i en dag. Sedan insag jag att min parfym visst luktar gott. Skit i det lilla kräket! Han kan fa min tomma Nini Ricci flaska och lukta pa om det nu ska vara sa.


Världens godaste parfym. Chopard - Happy spirit. Med eller utan glitter.


Oavsett om jag luktar som en gammal tant eller inte (Skulle vara kul att höra vad ni tycker om Happy spirit..som om ni har vägarna förbi..smell it out:-)), aker jag till Dublin imorgon. Ska bli sa roligt! Jag hoppas verkligen att de firar Vaffeldagen i Dublin ocksa!

Puss och god natt!

Rebecca

Kommentarer
Postat av: Nina

haha det är inte lätt :)

2009-03-25 @ 12:57:29
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira
Postat av: sofia

Sötaste gamla tanten som någonsin existerat! Hoppas Dublin blir grymt*

2009-03-25 @ 23:18:18
URL: http://fagraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0