En födelsedagstorsdag!

I torsdags fyllde monsieur Patrick gammal. Eller äldre. Det blev en mysig dag! Morgonen började med en födelsedagsfrukost och massa kramar och pussar.




Efter frukosten hade vi bada saker att göra. Puttefnask var tvungen att jobba lite och jag hade först en föreläsning och sen (äntligen) varan Postersession, vilket innebar att den kursen är avslutad!



Eftersom att Patrick redan fick sin födelsedagspresent i London sa lagade jag "bara" middag at honom. Jag började laga mat vid halv fyra och var klar med förrätten runt 20.00. Galna grejer! Hur som helst, menyn bestod av:
Förrätt
Spenatvafflor med räksallad

Varmrätt
Beef Wellington m. fransk Potatisgratäng
Morötter i ugn
Rödvinssas
(Det blev tyvärr ingen rödvinsas, jag rakade slänga i typ tre buljongtärningar för mkt. Det är nog det äckligaste jag ngnsin ätit! Fy vad salt det var!

Efterrätt

Chocolate fondant
Vi var sa mätta efter maten sa vi inte orkade ngn efterrätt. Men vi ska göra efterrätten antingen idag eller imorgon sa kan jag berättade om vi lyckades. Har aldrig gjort chocolate fondant men det ska nog inte vara alldeles för svart!



Nej, nu maste jag nog verkligen sätta igang att plugga. Jag hoppas att ni far en fin lördag!
Puuuuuuuuuusssssssssss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0