Jag har trakigt..

Sitter pa en föreläsning. En föreläsning som är saaa trakig! Anledningen till att jag är här är för att professorn alltid "delar" ut tva eller tre fragor som senare kommer att komma pa provet. Sa vi har delat upp oss (vi= fyra tjejer) och idag var det min tur. Det är sa trakigt och ingen lyssnar pa honom, alla som är här är här för dom där jävla fragorna! Det är lite synd egentligen, att han är sa trakig, för det handlar om hur man ska förhalla sig till en patient och hur kommunikationen brukar se ut. Men han är sa trakig sa klockorna inte bara stannar utom dom exploderar!

Nu är det bara tva och en halv vecka kvar tills vi har vara monsterprov! Stressen börjar komma smygandes och jag har svart att sova. Jag har fem prov inom en vecka och jag börjar verkligen känna mig stressad. Ett utav proven som vi har, Diagnostik III, är kul (trodde jag aldrig att jag skulle tycka) men jättesvart. De tidigare aren har medelvärdet pa proven varit 3.9 (godkänt är 4) sa det är bara att hoppas att det räcker att plugga sa som jag gör! Hur som helst, längtar tills proven är förbi och jag kan flyga hem till Sverige!

Pa torsdag har vi en "postersession" med vart första vetenskapliga arbete. Efter manader av försökskaniner, skrivande, analyserande med SPSS, omskrivande, lite mer omskrivande osv. är vi äntligen so weit! Sa skönt att fa lägga det arbetet bakom mig (oss)! Det ska firas med en trerätters hemma hos Salm/Lanz. Inte bara för att jag är klar med det där jävla arbetet men ocksa för att min Puttefnask fyller ännu äldre. Han fick ju ett besök pa Gordon Ramseys Restaurang "Savoy Grill" i födelsedagspresent, men jag tänkte att vi skulle festa till det hemma lite ända. Sa en trerätters blir serverad pa torsdag kväll för att fira mitt närmande av en Bachelor och att farfar Patrick fyller ar!

Förresten, jag cyklar fram och tillbaka till skolan nu för tiden! Det är ända 40 min extra träning..varje dag! Nej nu ska jag försöka lyssna pa den gamla t-rexen..only another 30 min!

Puss pa er mina fina!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0