Mysig helg..

Och sa blev det mandag igeeeen!

Även fast jag har pluggat hela helgen sa har jag ända hunnit mysa till det. I fredags var tva tjejkompisar här och vi drack vin i var trädgard och surrade om livet. Pa lördagen satte jag mig med böckerna igen och pluggade men pa kvällen sa akte jag och the Pat till en killkompis och grillade. Jag sag den största korven jag ngnsin har sett i hela mitt liv!(och ja..jag menar verkligen en korv) Dom hade en jättefin lägenhet och en jättemysig trädgard. Igar satt jag aterigen med böckerna mestadels av dagen, och det, även fast solen lys heeela dagen...fett duktigt! Men efter det sa bar det av till Bern och till piraterna i Karibien! Och det i 3D. Vilken upplevelse! Dessutom är inte Keira Knightley med i den sista filmen, vilket är ett stort plus. Me not like her! Penelope var mkt bättre! Synd bara att den där Orlando inte var med, men Deppen gjorde som vanligt ett superbrajobb!

Idag ska jag halla tal. I engelska har vi fatt i uppgift att halla ett tal om vad som helst. Jag har haft massa ideer i huvudet, men manga av de ideer som jag har haft, känns lite för personliga eller kanske t.o.m för extrema.Efter manga om och men bestämde jag mig för att prata om Usama bin Laden, eller rättare sagt, om utplaningen av Usama bin Laden. Eller egentligen, hur daligt skött det var och om världens reaktion. Det var en sadan lynchreaktion runt om i världen sa att jag nästan madde illa. Hur kan vi länder, som kallar oss demokratier, agera helt emot det vi star för? Om vi inte är bättre än de som vi kallar vara fiender...är vi ju egentligen inte sa mkt bättre själva! Aja..det kommer säkert att ga bra, jag hoppas bara att det inte finns alltför manga i min klass som är amerikaälskare..eftersom att jag är rätt sa kritisk mot hur USA agerade.....för da kan bemötandet kanske se lite annorlunda ut. Bara det faktum att min Prof är amerikanare kan bli problematiskt. Men jag vet ocksa att hon är vegan. Och veganer brukar vara rätt vänster (stereotypisera...jag?..:-))

Aja...nu ska jag plugga lite igen!
Puss och Bajs.

Some heavy 3D-shit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0