Det var en gang en 25-aring..

För en vecka sedan förvandlades jag fran en mogen kvinna till en mer mogen kvinna. Detta firades i dagarna tre. Pa lördagen hade vi en irisk afton pa den lokala puben i min ära. Jag hade satt pa mig partyoutfiten och var redo att äta fet mat och sen dansa tills solen gick up. 22.30 var jag redo att ga hem. Jag höll mig till klockan 01.00. Aldern tar ut sin rätt helt enkelt.





Pa söndagen lekte jag bakfulla och at kebab. Världens äckligaste kebab. Äckliga kebaber borde vara förbjudet. Sedan blev det natt och sedan blev det morgon. Och jag fyllde 26 ar pa riktigt.



Patrick överraskade mig med rosa blommar och nüssgipfeli. Nüssgipfeli är som crossainter fast fyllda med världens godaste nötblandning och innehallar ungefär 1000 kalorier. Efter det sa spenderades dagen i Bern med julshopping och mys.



Jag fick träffa jultomten. Jag gillar tomten. Lägg även märke till tröjan. En födelsedagspresent fran Sverige. Världens finaste och mysigaste tröja. Har dykt upp pa bloggen förut. Fast pa mamma. Ja, vi har nu likadana tröjor.

Jag och Patrick lekte även i en leksaksaffär. Barnasinnet maste vardas när man närmar sig trettio. Det var en leksak som fangade var uppmärksamhet lite mer än de andra leksakerna.


Finn ett fel.

Dagen avslutades med bio och middag. Patrick brukar inte kompromissa bio (dvs att fa med sig Patrick pa en chick-flick..not possible) men vi gick och sag "a dangerous method" om Jung och Freud. Efter det at vi italienskt. Vi blev besvikna pa maten men vi var glada ända. Sedan var min födelsedag vorbei och det var dags att träda in i en 26-arings vardag.

En helg senare var det dags för första advent. Pa morgonen jobbade jag och när jag slutade nallade jag lite pa var brunchbuffè. Lite lax, lite äggröra och lite pumpafylld tortellini. Den första smaken av jul. När det blev kväll sa kom vara närmaste förbi. Vi drack äppelglögg (kan jag verkligen rekommendera, väldigt gooood), at pepparkakor och tände första ljuset.







Nej, nu är det dags att starta vardagen igen. Nedräkningen till Svedala har startat pa riktigt och jag längtar verkligen. Jag hoppas att ni hade en lika fin första advent som jag.

Kram /Rebecca

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Ja du den där leksaken ser lite snuskig ut. Sen är det extremt plastig och ful! Är det en Odd Molly tröja kanske? :) Väldigt fin i vilket fall. Snäll mamma Nina :) Gulligt av Patrik att överraska med blommor. Puss & Kram EM <3

2011-11-28 @ 14:08:07
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0