En laaang manad

Hej mina fina.

Jag har inte varit sa aktiv som jag hade velat. Det har varit en galen manad. En lang mand. En stressig manad. Egentligen fungerar bloggen (eller ska iaf fungera) som avkoppling. En tid att fa skriva av sig och tänka pa annat. Men mina dagar har varit fyllda fran 07.00 till 23-24.00 pa kvällen och jag har helt enkelt inte orkat. Jobb och skola. Hard working wom-an.

Jag genomförde mitt första intelligenstest pa ett barn t.ex. Det är roligt att äntligen fa använda det man har lärt sig pa riktigt. Men det tog mkt tid. Hela testet blev filmat och ligger nu och väntar pa att bli bedömt. Vi var även tvungna att skriva en rapport. Jag skrev min (2 A4 sidor) pa tyska. Alldeles själv! Patten korrigerade. Hans bedömning var inte bara att texten innehöll lite fel (han pekade däremot ut att jag maste lära mig att skilja pa u och ü, men det är inte alltid lätt) men att den var väldigt bra skriven. Jag börjar kunna det här med tyska nu. 3,5 ar senare.

Idag ska jag ha födelsedagskalas. Men först ska vi träna och bara mysa. För mysa bör man när man (nästan) fyller ar.

Den senaste manaden av non-bloggen kompenseras nedan. I bilder.





Mamma, pappa och T kom pa snabbvisit. Vi at raclette och spelade sing star. För er skull laddar jag inte upp en film pa pappa när han sjunger. Inte hans starka sida.



Min farfar fyllde 90 och jag fick hänga med väärldens sötaste kusinbarn.





Slutet pa en Era. Puben hade öppet för sista gangen.





Vi var pa bingo. La ut ungefär 1000 SEK, vann 70 SEK pa Coop och en korv. Men det var det värt.





Och självklart, vad skulle November vara utan en vandringstur. Mysigt men vandringen förvandlades till klättring. And I`m not a kletterer.

Nu ska jag iväg och träna. När man börjar komma upp i aldern sa maste man jobba lite extra pa att brösten tittar upp och inte ner. För att inte tala om magen och rumpan! Men det känns lite extra bra att jag far visa leg. Jämnt. Och det pa öl, som är fran 16. En sextonaring, med en tjugosexarig mentalitet. Det är jag det.

Jag hoppas att ni mar bra.
Massa helgkärlek/
Rebecca. x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0