IKEA är INTE Marabouchoklad. Punkt.

Jag klarade uppkörningen pa första försökert. 19 ar, i Solna. Big stuff!
Vissa satsade pengar pa min (pastadda) daliga bilkörning; aldrig klarar du det pa första uppkörningen..i Solna..du..näh, inte du! Än idag finns det en person (anonym) som är skyldig mig en hamburgare och kompani pa Mcdonalds! För jag klarade min första uppkörning. Med nagra smafel:

1. Jag körde över heldragen linje
2. Jag körde 30 pa en 50 väg för jag trodde att avfartsskylten satt pa vägen jag körde pa
3. Bilkillen var tvungen att parkera at mig för att jag inte kunde parkera själv. När han sa att jag fick mitt körtkort satt han i förarsätet!

Hade jag varit bilkillen hade jag skickat hem mig igen. Men jag maste ha charmat honom ordentligt. Idag körde jag bil för första gangen i Schweiz. Mitt i Bern. Jag och min Helen ville nämligen känna oss lite närmare Sverige och begav oss till IKEA. Vi kom bade dit och hem utan olyckor.
Att det blev en liten detour pa vägen hem känns som en petitess! Idag kan jag säga, jag är redo för att ha körtkort:-) Aja, nog om körkortet och köra. IKEA var mysigt. Som alltid.



Världens finaste, underbaraste Helen.10 Köttbullar och POTATISMOS (förra gangen jag var pa IKEA skällde jag ut dom för att dom alltid serverar köttbullar med pommes frites...vi äter inte köttbullar med pommes frites och lingonsylt!..dom tog at sig kritiken)



Vi köpte massa fina saker. Jag köpte ett par vita gardiner med blommar och volanger som vi inte behöver och som Patten kommer att hata. Jag köpte en ny badrumsmatta..som jag inte behöver. Jag köpte ljus, som jag per definition kanske inte behöver. Jag köpte en svart korg för att Patrick har tjatat om att han vill ha en lada som han kan lägga sladdar i. Sa jag antar att han anser att vi behöver en sladdlada. Sladdlada= inte onödigt köp. Jag köpte choklad. Som jag behöver. Och jag köpte luktagottonödigdekoration blommor som jag ska ge till farmor imorn när jag ser henne. Och det är ju en present. Sa dom vad inte onödiga!

IKEA var mysigt men sverigeshopen var en besvikelse. Kamprad nöjer sig inte med de pengar han redan har. Nej, han ska ha mer. Borta är marabouchokladen med dajm, borta är ballerinakakorna, borta är delicatobollarna, borta är hushallsosten, borta är OLW-chipsen, borta är Kopparbergs Päroncider. ALLT har bytts ut mot IKEAS egna varor. Vad faan?! Det är inte samma sak att äta en choklad med vit förpackning som det star IKEA mjökchoklad eller IKEA chokladkrokant pa. DET SKA VARA EN MARABOUFÖRPACKNING MED RIKTIG MJÖLKCHOKLAD. Det var veckan BU. Helt klart.

Förutom den dumma Sverigeshopen har det varit en bra kväll, eller rättare sagt, en bra dag. Jag hann med massa plugg, jag fick ett jobb (jej jag!) och jag hann göra tva baches av Kärleksmüesli. Nej, nu ska jag kolla pa private practice, njuta av mina fina ljus och tystnaden. Iaf tills min fulla ishockeyälskande pojkvän kommer hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0