Kastanjer och Prosecco.

Som redan bekant, startade min helg med ett besök till IKEA. Pa lördagen var jag pigg (med tanke pa att min enda synd pa fredagkvällen var Marabou mjölkchoklad) och utvilad. Lördagen bjöd pa massa roliga överraskningar men pa daligt väder. Vi började var lördag med att hälsa pa en kompis till Patrick och mig som spelade en turnering.



Behöver jag säga att det var retro? Bordsishockey, kan inte kommer ihag när jag sag det senast? 1990? Efter att vi hade sett L ga lös pa ishockeyspelarna satte vi oss i bilen och begav oss till Biel. Mal: Farmor och farfar. Vi at lunch tillsammans och farmor pratade mest hela tiden. Det var som vanligt och väldigt mysigt.



Världens finaste farmor och farfar.

Efter vi hade sagt hej da till farmor och farfar akte vi till min kusin Eveline och hennes man, svenska Fredrik. Dom har byggt ett hus, sa vi akte dit för att inspektera. Huset var, som förmodat, väldigt, väldigt fint och modernt. Vi drack kaffe och at pepparkakor och när vi begav oss hemat hade vi bade en känsla av avundsjuka i magen. Jag vill ocksa bo i ett helt nytt hus!

Väl hemma i Bern somnade vi som tva bäbisar. När vi väl vaknade var vi inte alls sugna pa att göra ngnting annat. Framförallt inte lämna var varma, mysiga lägenhet för kylan ute. Sa blev det inte. Vi (jag och Pät) plus tre andra kompisar begav oss till Bern. Vi hade en kompis som hade en utsällning pa ngt som paminner om kulturhuset fast i Bern. Han hade en bar som bara serverade Prosecco. Sa Prosecco fick det bli. Efter det blev det jordgubbsvin och singstar till den tidigasöndagsmorgonen. Det var inte förrän grannarna knackade i taket vid fyra som vi gav upp. Behöver jag säga att jag hade huvudvärk pa söndagsmorgonen? När jag väl lyckade krypa upp ur min säng (runt 13.15) sken solen och mitt huvud kändes som en djungeltrumma. Huvudvärkstablett gjorde susen och vi begav oss pa äventyr. Söndagsäventyr. Och aterigen pamindes jag om nagonting som jag glömmer bor i bland, Schweiz är världens vackraste land!














Det var en väldigt mysig söndagspromenad. Söndagseftermiddagen avslutades med te och kastanjer med gardagens partners in crime.



Kan det bli mer höstmys? Höstkyla, höstte och smaken av höstkastanjer. Bra avslut pa en mysig söndag!



Det var en mysig helg. Nu är tyvärr mandag och "riktig vecka" redan här. Dags att atervända till the hardknock life.

Jag hoppas att ni ocksa hade en lika fin helg som jag!

Puss/ Rebecca


Kommentarer
Postat av: Sofia

Har alltid undrat över det där med kastanjer...



Kan man äta dem som ramlar från träden?



Hur tillagar man dem, hur äter man dem?

2011-10-10 @ 13:25:15
URL: http://fagraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0