En händig Dr.Fysiker

En trasig kamera. En BRA kamera. Ett prisförslag. Ett prisförslag som innebär att man lika gärna kan köpa en ny kamera. En snal man. Men en händig man.



Och med en händig och snal man förvandlades 200 CHF till 0 CHF och kameran är som ny!P blev glad men gladast blev nog räven! Passade mkt bra mtp att det var en Salmfödelsedag around the corner. Och de födelsedagarna brukar besta av mkt mat. MKT mat. Förra gangen var det fyrarätters, denna gang var det en blyga femrätters som serverades. Mamma Mia.

Förrätt: Sallad och fina fina nyckelpigor



Förrätt 2: Smördegskakor med champignonssas (ingen bild pa maten men en nyckelpiga är alltid roligt)



Förrätt tre: Soppa med smak av Sherry. Not my cup of tea. Fortfarande ingen bild. Men pajaspojkvän som leker med bordsdekorationen är roligt.



Mjöl everywheeeere!

Varmrätt: En Firre med tillbehör.



En bild före och sen efter jag förvandlade om fisken till Mr.Fiskmän.

Efterrätt: Nach Wahl. Jag är trakig och tar alltid samma. Coupe Dänemark. Vaniljglass, varm chokladsas och grädde. Patten är ocksa trakig och tar alltid samma. Citronsorbet med vodka. Fast hans efterrätt ÄR en trakig efterrätt!



Ja, det var lite om min helg. Jag tror att det goes without saying att vi var mätta efterrat. Väldigt mätta. Den här veckan försöker jag att vara lite försiktig. Tyvärr är jag pa konferens och det serveras  hemmagjorda (!) chocolate chip cookies till fikat. Men jag tog ett äpple. Klapp pa axeln till mig. Nu är det dags för hollywoodwajfarna och sen ska jag sova sa jag orkar sta emot kakorna imorn med!

Puusss







Kommentarer
Postat av: Gotti

Tack och lov att du är igång och skriver igen! Puuuuusssss och kramar till den som fyllde år!

2011-09-05 @ 22:39:07
Postat av: Rebecca

Ja, men du skulle kunna vara mer aktiv tycker jag:-)

2011-09-05 @ 23:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0