HöstAddiction

Hello, my name is Rebecca and I am a Höstaddict! Why? This is why:

1. Sommar är svettigt varm.Jag gillar inte att sola. Det är langtrakigt och jag blir inte brun. De som vill vara snälla säger att jag far färg. Men vi vet alla sanningen: I am a lakan.

2. Det är för varmt för att jogga pa sommaren. Iaf innan typ 21.00 pa kvällen.

3. När hösten kommer vet jag att det bara är en manad kvar tills jag äntligen far aka skidor och/eller släde igen. Kyla, skidkläder, termos med varm dricka, picknick, after ski och vintermys!

4. Jag kan laga min favoriträtt; pumpasoppa, utan att känna mig som en psykisk sjuk! Plus, man kan köpa pumpa och det är fett billigt.

Pumpasoppa:






5. När hösten kommer vet man att tomten är runt hörnet. Och om tomten är runt hörnet
är även Sverige runt hörnet. Jag saknar Sverige!

6. Man kan tända ljus, ta en filt, mysa och läsa en bok. Det gar inte heller sa bra pa sommaren. Mörkret och kylan saknas!

Ljus



7. Man kan rota fram höstkläderna. Man kan t.o.m lyxa till det och köpa en ny hösttröja och kanske en höstmössa. Eller en höstjacka. The sky is the limit:-)!

8. Alla fina löv som ger frid i själen.

9. Man far äta hur mkt ostfondue, raclett och fondue som man vill. Hösten, vintern, jag är redo!

Nej, nu ska jag äta lite choklad för imorgon börjar skolan och stressen igen!

Kram

/En som älskar hösten

Förresten. Pumparecept för alla höstälskare.

1. Lök och vitlök. Stekas i ungefär en minut.
2. In med pumpa och annat gott. Jag hade morötter och potatis.
3. Täck med vatten och smaka av med böljong.
4. Koka upp och lat koka till grönsakerna är mjuka.
5. Ga lös med mixern.
6. Tillsätt creme fraiche eller grädde. Jag är inget gräddfän sa jag använder alltid creme fraiche.
7. I med vitt vin (men gör inte som jag gjorde idag. Jag hade i en halv flaska ungefär)
8. I med kryddor. Vilka som helst. Jag hade i curry, spansk peppar, lite salt och svart peppar.
9. Koka upp igen och tadaaa...fina fina höstsoppa.

Servera med hembakt bröd eller gör som jag:köp bröd i affären:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0