När Sverige inte vill komma till Schweiz..far Schweiz komma till Sverige..

Idag rapporterades det om världens rikaste länder. Schweiz lag pa topp (saklart) efterföljd av USA. Jag blev genast tveksam. I genomsnitt har varje schweizare ungefär 250 000 CHF pa sitt sparkonto  (enligt FOREX är det 1 988 255,00 SEK) Jag konstaterade ganska snabbt att jag garanterat inte bidrog till det genomsnittet. Därför tänkte jag att jag skulle bjuda pa lite bilder hemifran. För att visa hur jag bor och för att även visa att det finns schweizare som inte har 250 000 CHF pa sparkontot!

Vi har ett kök. Med mycket tacky rosa. Som jag älskar och Patrick älskar lite mindre.

 


 

 

 

 

 


 

Vi har ett badrum som är sa litet att jag knappt kunde ta kort därinne! Men vi har ialla fall en fin skylt! Och fina dörrar.

 

 

 

 

 

 

När en fysiker och en psykolog bor tillsammans maste man mötas pa halva vägen. Vi möts vid en filosoferande Einstein. (Översättning för alla som har glömt tyskan: Vilken trist epok, där det är lättare att krossa en atom än en fördom)


Vi har ett vardagsrum. Inte lika flickigt som köket men förmodligen inte pojkigt nog om man fragar Patrick. Dessutom har vi nog världens fulaste soffa, men den far duga tills vidare. Här ser man även ett halv sovrum (läs en hög med kläder, dalig hemmagjord "konst" plus fula, hemmagjorda klädlador!)


 

Och sa har vi ju ett kontor saklart! Och eftersom att Patrick var med pa bilden men hatar rosa, sa gjorde jag en svart ram. Bara för honom!


Ja, nu har ni sett hur extravagant schweizare bor men framförallt hur jag har det! Vill däremot papeka att bara för att jag har lagt upp bilder pa min lilla lya betyder inte det att ni inte behöver komma och hälsa pa. Ni är mina kära och jag saknar er! Ni är alltid välkomna!


Puss och kram

/Krösus

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0