Ingen vecka utan jamaicabananer!

Snart börjar skolan. Och med mer exakta ord, snart börjar skolan och mitt sista ar som bachelorstudent. Galet! Tänk att lilla jag kommer att bli en freudian en dag. Känns overkligt. Samtidigt har jag ju slitit som ett djur (ett litet djur) sa jag har förtjänat min titel "bachelor of science". Men innan skolan börjar pa riktigt sa deltar jag nu i en engelska konferens. Inte för att det är intressant (för det är det inte) men för att man kan fa poäng och jag behöver alla poäng jag kan komma över! Varje förmiddag har jag lyssnat (läs varit den flitigaste facebookaren i hela världen) pa föredrag om forskning som bedrivs inom det engelska spraket. Jag kunde nog inte vara mindre intresserad! Men pa eftermiddagarna har det varit intressant. Vi har diskuterat svart literatur i storbritannien och vi har diskuterat den högerextrema vag som sveper över europa.

Igar fick vi ett litet avbrott i vardagen och vi satte oss pa en buss som tog oss till Basel. Pa morgonen var jag aterigen den mest flitiga facebookaren i världen och pa eftermiddagen gick vi pa en afrikansk safari i Basel. Jag hade faktiskt sett framemot det. Men det var ett antiklimax. Det var typ: här är en bokaffär för det finns svarta författare. Aja, som tur var hann vi knyta fina vänskapsband, dricka kaffe med fina männniskor, äta afrikansk mat, leka den där leken när man sätter en lapp i pannan och man ska gissa vilken kändis man är (jag blev utskrattat för jag inte visste vem Bolt var..men vem fan vet det?!) och lite andra fina grejer.



Jag facebookar och tänker pa vad jag kan skriva i min blogg.



Som tur är finns det kakor och fina vänner. Sandra är inte bara en nyfunnen vän utan hon har även utbildat mig i forumet "att sälja kläder i Bern". Varje första söndag varje manad är det marknad här i Bern. Senast Sandra salde kläder hade hon salt för 1500 SEK pa tva timmar. Jag är förväntansfull!



Det mest imponerande pa hela dagen. En san där man som är helt stilla, en san där gatuartist. Och det har man ju sett förut. Men den här, han satt helt stilla, i luften. Det är inte illa pinkat! Jag förutspar en lysande karriär!

Nej nu är det dags att klä pa sig och aka till skolan. Vi ses pa facebook:-)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0