The big 30

Long time, no see. Jag är en dalig bloggare. En bloggare i faser. Det kommer aldrig att förändras. Men idag är jag inspirerad.

Igar fyllde min finaste Helen 30 ar. Det förfirades med middag hemma hos oss.



Det fina födelsedagsbarnet. Inte längre ung pure.



Till middag bjöds det pa kyckling inlindad i parmaskinka, potatis/morötter/lök/vitlök i ugn och Balsamicogräddsas. Mumsfilibabba och värdigt födelsedagsbarnet. Om ni är sugna finns receptet längst ner i det här inlägget.



Till efterrätt bjöds det pa Key Lime Pie. It was my virgin try and it was nam nam nam. Även detta recept finns att finna nedan.

Finns det ngt godare än kondenserad mjölk i efterrätter? Även i en Banoffee Pie är kondenserad mjölk huvudingrediensen och det är ocksa nam nam nam. Vi fick även tillökning i firandet, Stuvi och Nora kom förbi för att hjälpa oss att äta upp efterrätten. All in all..väldigt lyckad födelsedagsfest.
(Onödig kuriosa: Stuvi och Nora ska bila upp och i Sverige i sommar. Kul för dom. Hur som helst, sa har dom köpt en reseguide. I den star att läsa ungefär sahär: Det är ju allmänt känt att svenskar (eller skandinavier) har alkoholproblem..det tyckte jag var roligt. Tack för den reklamen reseguiden!

Födelsedagsfirande fortsätter och pa lördag blir det utgang. Jag, Helen och Blomman. Dom tre musketörerna. Chariles Änglar. Kasper, Jesper och Jonathan. Var narcissism är endless!

Nu ska jag fortsätta plugga. Jag är halvt handikappad eftersom att min axel är kaputt (ingen aning varför) sa allt tar lite längre tid.

That's all folks!

Rebecca

Recept

Middag: http://www.arla.se/Templates/PrintPage.aspx?id=17653&RecipeID=14474&NoHeader=1

KLP: http://www.kokaihop.se/recept/key-lime-pie-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0