En härlig morgon

Snart är det provtider igen. Det innebär att det inte finns ngt som heter helg. Helgen blir till mandag, mandag fortsätter att vara mandag. Och jag pluggar. Imorn har jag mitt första möte pa mitt nya jobb. Sa jag maste förbereda mig. Min söndag är en mandag. 
 
Men för att orka är det viktigt att ta vara pa den korta tid jag har att vila. Att ta en paus. Att orka. Idag ska jag belöna mig med ett svettigt träningspass och njuta av den alkohol och choklad(!)fria helgen som jag har bakom mig. Självklart ska jag ta mig tid att tända det andra ljuset och njuta. En liten stund. En minut av söndag pa min mandag.
 
Men min söndag började som en söndag. Jag var uppe tidigt. Det var fortfarande mörkt och snön lag tjock över Schweiz (ligger tjock över Schweiz). Jag tände ngra ljus, drog fram en matta och installerade mig mitt i mitt vardagsrum. Stängde ögonen. Andades. Njöt av en minut (eller 6:42 min) söndag.
 
http://www.youtube.com/watch?v=wIJQT1nTn6A
 
Den här laten kan förvandla vilken dag som helst till en söndag. Kan fa en människa lugn. Kan fa en människa att andas. Prova! Jag lovar att er söndag kommer att bli en söndag, fortsätta vara en söndag. 
 
Nu fortsätter min mandag. Maste lyssna pa en föreläsning och sen börja förbereda mig inför mitt första prov som Masterstudent. 
 
Ha en trevlig söndag mina fina. Min mandag kommer inte alls att vara sa pjakig!
 
Puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Å vad duktig du är som gör avslappningsövningar hemma. Jag har slarvat med min mindfulness men ska försöka att ta tag i det!

Jättefin låt och verkligen avslappnande. Lyssna på jobbet nu i lunchpausen :)
KRAM

Svar: Visst är den? Ja du, Eva-Maria, jag är inte jätteaktiv men jag försöker iaf. Jag har sa svart att leva i nuet men jag övar och övar. Hur mar du? Längtar sa mkt efter att fa se dig och din "lilla" mage. Puss
Rebecca

2012-12-10 @ 12:31:18
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0