En helg

Söndag kom (som vanligt) alldeles för snabbt. Men det har varit en fin helg. Interlakenbesök, vilket inte var igar som man sa säger. Fredagskvällen spenderades med Pattens föräldrar. Dom bjöd pa fiskfondue och det är ju sa himlans gott!



Lax, Marulk (Monk fish pa engelska. Later mkt finare än Marulk som mer paminner om ngt mögligt och gammalt), Tonfisk och nagon annan vit fisk. Mumsfilibabba!

Pa lördagen begav vi oss till bergen. Vädret hade kunnat varit bättre och mina skidkunskaper kunde (som vanligt) ha varit bättre. Men skidakning är alltid en hit. Med eller utan sol.

Vi var en salig blandning av misstänkta som begav oss ut i backarna.

En blivande psykolog och en patriot (jag)



En fysiker och den enda snowboardaren (Patrick)



En jurist och passionerad debattör (Martin)



En ekonomi informatiker (vet inte vad det heter pa svenska) och ständig nyckelbensbrytare (Speedy)



En psykolog och passionerad skidakare (Lukas)



Mina killar.



Jag ma vara sämre skidakare än de andra. Men i after ski slar jag mina akademiska skidakare med hästlängder!



När vi väl kom hem sa stupade vi i säng. Vi hade bada sovit som svin natten innan (Väldigt daligt. Min magkänsla säger att svin förmodligen sover väldigt dalig sa det kändes som en bra parallell) sa det var väl en naturlig gang. När vi vaknade kvart över atta kändes den där ölen pa puben väldigt langt borta. Men efter viss övertalningen fran min kära sa befann vi oss pa puben runt kvart över tio. Förutsättning: Högst tva drinkar. Vi kom hem klockan 04.00. Principfast är jag inte. Men det var ett bra avslut pa en fin dag.

Vem är gammal?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0