Ostfondue är ett fenomen som de flesta svenskar inte förstar

Förra helgen fick jag äntligen uppleva ngt som jag inte har upplevt pa väldigt länge. En utgang, utan karl. Det var roligt, men jag märker att det räcker med once in a blue moon. Jag var helt fucked dagen efter. Men det var värt det! Dansa och umgas. Fina grejer.



Den här helgen var betydligt lugnare. Som redan bekannt, drack jag lite rödvin i min ensamhet i fredags. I lördags satt jag med skolböckerna tills tidig eftermiddag da det var dags för mig och Patten att bege oss till IKEA för att köpa ett skoskap som jag fick i julklapp. Vi var inte ensamma pa IKEA utan det var nog vi plus resten av Schweiz (förvisso är Schweiz inte sa stort, men om alla ska vara pa IKEA samtidigt blir det trangt).

Ett besök pa IKEA har förmagan i att sluta i en smärre överkonsumtion (i alla fall för mig) och det var inget undantag igar. Fast jag tycker ända att jag höll mig i skinnet väldigt bra och lät bli att köpa massa ljus (vilket är mitt problem i vanliga fall). Jag avstod även fran choklad, chips och annat fran sverige shopen. Jag protesterar fortfarande mot reformen fran underbara Marabou och OLW till IKEAS egna märke (se andra inlägg).


Vi hittade en skohylla som passade oss bada sa vi slog till. Jag hade gärna velat haft en skohylla med en lite mer lantlig alt. gammal stil men när vi väl hade skruvat upp den blev jag väldigt nöjd!

Vi köpte som sagt lite ramar ocksa. Jag tycker att det är bra att ha hemma. Det känns som att sannolikheten att jag börjar ett fotoprojekt ökar om vi redan har ramar hemma. En ram har redan blivit använd för att rama in little baby Patrick. Jöööö.



Efter skruvande av skohylla (Patrick), sätta ihop lador, rama in bilder osv. (och en instikt av att vi har alldeles för mkt rosa i vart kök och att jag kräks lite pa rosa) begav vi oss till vara grannar och Patricks barndomskompisar (och mina kompisar numera). Vi blev bjudna pa ostfondue. Oftast när man gör ostfondue sa använder man en färdiggjord ostmassa som man sedan blandar med typ vin, lök, vitlök och annat som man vill ha i. Stuvi och Nora hade gjort en fran "scratch" och den var underbart god. Ostfondue är nog ngt som en vanlig Svensson inte riktigt kan uppskatta. Det är ju bara ost och bröd. Men jag tycker att det är saaa gott. Framförallt efter en lang dag i backen. Da passar en stor jävla gryta ost perfekt! Ostfondue fungerar ocksa väldigt bra efter ett IKEA besök. Det märkte jag igar:-)!

Röra, röra, röra. Annars blir det pannkaka!



Efter ostfonduen var det dags för helgens "första gangen" upplevelse. Texas holdem. Jag har inte varit sa intresserad av poker men jag tycker det är kul att spela kort. Sa jag gav det en chans. Och det var kul. Det var sex timmar kul kan man säga! Jag kom tva efter Patten (men han är ett pokerproffs sa jag tycker nästan att man kan säga att jag vann) Stuvi och Nora hade inte heller spelat sa mkt poker innan och Nora sa att hon aldrig hade spelat det. Det kom senare ut att hon hade spelat texas holdem pa sin i-phone (ursäkta svordomen) sa jag tycker att man kan säga att hon hade spelat innan.

My stash



Jag kanske är en rookie pa poker. Men jag var den enda som visste hur man ska vara klädd när man spelar poker. My pokerface var vattentätt!





Under spelets gang och alkoholens flöde körde de andra en copycat. Dom insag nog att utan en pokeroutfit kan man inte optimera sitt pokerface. Även Nora förbättrade sin outfit men körde pa en mer ostinspirerad outfit och sag ut som en muslim. Tyvärr saknas det bild. Killarna sag mer ut som "wanna be the maffia" men de förbättrade sitt spel avsevärt efter en förbättring av outfit.



Vi 02.30 rullade vi hemmat och söndagen har dedikerats at studier. Study, study, study. Tyvärr var det ju slalom pa tv och även fast jag försöker övertala mig själv att jag kan kolla pa skidakning och plugga samtidgt, sa maste jag nog erkänna för mig själv att jag inte kan det.



Nej, nu ska jag ta en timme pluggande till och sen far jag äta hamburgare! Wiiieee för söndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0