Finally

Nu ser jag ett slut pa min C-uppsats. En tid i november höll jag nog pa att ta livet av mig. Jag var uppe och skrev till sent pa natten. Jag gick upp med (eller ja t.o.m innan) tuppen. Jag satt pa Dr. Stefan Troches kontor och grät. Men nu är jag äntligen där! Det har varit tufft, men samtidigt väldigt kul. Nu när jag väl kan se resultatet sa är jag nöjd. Jag har däremot lärt mig att nästa uppsats kommer inte att bli ett literaturarbete. För hur mycket jag än hatar SPSS är det fan sa mycket lättare än att skriva ett sant arbete som jag har skrivit. Och jag behövde inte ha nagon statistik alls i mitt arbete (förutom huruvida resultaten var signifikanta eller inte). Det känns däremot som att förhoppningen om ett bra betyg har försvunnit. Arbetet är helt ok men inte top notch! Det far bli nästa mal för nästa uppsats.
Ikväll kommer min allra finaste Helen hit. Vi ska äta middag och utbyta minnen fran vara jular i Sverige. Ska bli mysigt. Imorn ska jag fira min (nästan färdiga) c-uppsats med utgang. Utgang utan karl. Det blir första gangen pa väldigt länge för mig men det ska bli väldigt roligt. Efter det börjar allvaret igen. Da ska jag plugga, plugga och plugga inför proven i februari. Som tur är har jag bokat biljetter hem till Svedala sa jag har lite motivation. Bra grejer.
Nej, nu ska jag nog ga och filosofera lite.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0