Morgonrutiner: manligt, kvinnligt?

Idag har bada mina vänner Eva-Maria och Sofia skrivit om sina morgonrutiner. Eva-Maria verkar vara en langsam och sävlig grej pa morgonen, medans Sofia verkar gilla själva sovandet och stressar mest ifran det att hon stiger upp tills hon är pa jobbet. EM menar att Sofia morgonar som en man. Sa jag antar att EM menar att hon morgonar som en kvinnar. Sa det maste betyda att jag morgonar som en shemale (eller en transvestit...your choice!)

Det här med morgonrutin när man är student blir en väldigt komplex fraga. Ni som känner mig vet att jag inte är ngn sjusovare. Sa jag sover aldrig länge. Men jag maste ända dela upp mina rutiner i "tidig föreläsning" och "sen förläsning". När jag har en föreläsning pa morgonen är jag oftast stressad för att jag ALLTID har varit för trött kvällen innan för att packa planbok, diverse böcker, träningskläder osv. Och fenomenet "vart är mina grejer?!" händer allt som oftast pa morgonen. Men jag tror att jag är rätt ute om jag säger att jag har en dryg timme fran det att jag stiger upp ur sängen till det att jag sitter i föreläsningssalen (restid: 25-30 min)

Jag vaknar alltid innan klockan ringer. Oftast bara fem minuter. Da sätter jag pa kaffe och läser Aftonbladet (intellektuell, jag vet!) och fb tills kaffet är klart. När kaffedrickandet är färdigt sminkar jag mig, klär pa mig, letar reda pa allt som jag inte hittar (se ovan) och sen beger jag mig till skolan.

När jag har sen föreläsning brukar jag fortfarande vakna innan väckarklockan. Rutinen ser väl i princip likadan ut förutom att jag i lugn och ro kan leta efter mina saker (se ovan) och att jag äter frukost. Jag har svart att äta ngnting direkt när jag vaknar (även fast jag har tid) sa frukost brukar intas efter en viss tids pluggande eller ett träningspass. Jag hatar egentligen att jag inte kan äta frukost. Jag har nämligen den fula ovanan att köpa en crossiant när jag väl är i skolan. Underbart gott men smör, smör, smör!

Jag skulle gäna fa in den där harmoniska frukostrutinen. Ni vet, nyttig frukost, DN och lite p3 i bakgrunden (eller varför inte nyhetsmorgon). Men det verkar som att hur mkt jag än försöker, blir det aldrig av. När jag blir vuxen och mamma da ska jag äta nyttig frukost. Da ska jag pressa egen juice, servera färsk frukt, köpa en vit morgonrock, ha haret uppsatt i en klämma och vara harmonisk. Och innan dess ska jag hinna med en joggingtur eller ett yogapass. Och under frukosten ska jag och mitt barn bara prata franska med varandra.

Men det far bli da.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hahaha ja jag skulle vilja se dig hinna med allt det där när du blir mamma - kan berätta för sig om min morgon (som är

Typisk). Samuel vaknade 5.20 och fick se på tv i vår säng till 5.50 då jag gav upp och klev ur sängen. Blöjbyte, påklädning, vällingflaska, tandborstning av Sam och kl är 6.20. Jag äter yoghurt och flingor, kl är 6.30. Hittar kläder, tvättar och sminkar mig, fixar håret, 6.50. Plockar ihop mina grejer till jobbet, Samuels grejer till dagis, klockan är 7.00. Får på sam overall, osv, låsa, få in honom och prylar i bilen, åka och lämna på dagis, och jag är på jobbet 7.35. Phu.

2012-01-24 @ 20:04:29
Postat av: Kerstin

Kära hjärtanes, älskade Rebecca! När du får barn, så kommer du att göra samma erfarenhet som många av oss, du är glad om du kommmit ur morgonrocken till lunch!!

Puss till Gottis hjärta

2012-01-24 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0