Att paddla en kajak.

Igår lärde jag mig att det är jobbigt att paddla kajak. Mycket jobbigt. Ibland kände jag för att dra upp kajaken ur vattnet, ta med mig kajaken till tuben och åka tillbaka till pampas marina landvägen istället för vattenvägen. Men skam den som ger sig. Det var en rolig dag.
 
 
En glad pappa.
 
 
Lunch på "Sjökrogen Pampas Marina"
 
 
En instabil kajak. En instabil tjej.
 
 
 
 
Två glada kajakare. Jag hade fel teknik. Svor. Blev förbannad. Ville ge upp. Motivationen: Mojito.
 
 
Äntligen i mål och Mojiton blev min. Det blev en Raspberry Daiquiri också.
 
 
Efter viss diskussion bestämde vi oss för att promenera till Melker Anderssons "Kungsholmen". Men innan vi hann fram så hittade vi en (för oss) okänd pärla. Mälarpaviljongen. För er som inte har varit där, gå dit. Underbart.
 
 
Två glada kajakare. Syns det att vi är släkt eller?
 
 
Och så äntligen mat. Chevre chaud med rostade rödbetor och honungsglaserade nötter..
 
 
...och tonfisk med sötpotatispurè som serverades med en ingefära, selleri och korianderröra.
 
 
Middagen avslutades med en drink gjord på färska jordgubbar. Serverades ur en syltburk. Bra grejer.
 
 
Utsikten från Mälarpaviljongen får avsluta detta inlägg. Tack för en underbar dag pappa. Det är så kul att vi gör saker ihop.
 
När änglar reser skiner solen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Oj vad god maten ser ut!!!Tonfisken! Vilken fin dag ni fick tillsammans och modigt av dig att hoppa i kajaken. Kan inte vara helt lätt att paddla.... Puss

2012-07-27 @ 10:04:58
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com
Postat av: Eva-Maria

Tillägg: JA, det syns att ni är släkt!

2012-07-27 @ 10:05:36
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0