En tjej pa vift.

Igar när jag kom hem fran skolan sa möttes jag av en liten tjej (jag gissar pa att hon inte var äldre än nio ar). Hon cyklade pa trottoaren i en jävla fart och först hade jag lust att lägga krokben pa henne FÖR MAN SKA INTE CYKLA PA TROTTOAREN. Men jag sket i det. Kanske framförallt för att hon inte hade nagon hjälm pa sig. Hur som helst, sa stannar hon bredvid mig och fragar (fast pa tyska):

Hon: Vart kan man köpa bönor och potatis? Pa aldi eller pa coop (pa tyska typ kartoffeln blabla bohnen blabla aldi coop?
Jag: Du kan köpa potatis och bönor pa bade coop och Aldi
Hon: Aha. Men är det billigare att köpa potatis och bönor uppe eller nere? (coop ligger pa övre och Aldi pa undre plan)
Jag: Aldi är lite billigare kan jag tänka mig.
Hon: Aaa, da aker jag till Aldi.

Och sa fortsatte hon sin cykeltur (pa trottoaren, utan hjälm och alldeles för snabbt). Det var en konstig konversation och jag undrar var föräldrarna höll hus i hela den här historien.

Ja. Det var allt för mig.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Haha vilken skum konversation! Som om föräldrarna skickat iväg henne på uppdrag utan att hon visste var hon skulle. Nästan lite tragiskt. PUSS kom hem NU!

2012-06-08 @ 13:36:22
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0