Greenfield 2012

Ledigheten inleddes med festival. Tre harda dagar. Stralande sol. Inte en enda regndroppe. Det var bara att säga som dom säger i "The Hunger games": Let the games begin!

Dag 1



Stuvi och Nora försökte svalka varandra genom att vara sa nära som mögligt. Nora, som är fysiklärare borde ha vetat bättre!



Vissa hanterade värmen med stringkalsonger. Luftade säkert fint men kändes mindre fint för betraktarnas ögon.



Glada tjejer!





En paus i festivalandet. Lite fotboll. Det var det inte värt. Men Patten var en glad Svennebanan ända...





...och gladare blev han.

Dag 2



Dag tva inleddes med grill och en viss utslagenhet efter gardagens bravader.



Men vi var snabbt pa det igen. Mani drack iste. Iste som luktade misstänkt likt G&T.



Offspring konsert. Eugene (i randig tröja och ungefär lika lang som mig) överlalade mig att ga längst fram i slutet av konserten. För alla er som ngnsin funderar pa att ga längst fram pa en festival, när Offspring spelar. Don`t do it. Det var en nära-döden upplevelse. For sure!


I säkerhet igen efter att ha blivit nertrampad och nerhoppad av femtiotusen 17-ariga Offspringfäns! Puh.

Dag 3



Dag 3 inleddes med en Caipirinha. Lägg märke till mitt klädbyte. Mina kompisar ansag att rosa inte passar pa en rockfestival. Sa jag fick ta fram döskalleklänningen. Satt som en smäck:-)!



Varmt!



Personligen tycker jag att den här killen tog det till en helt annan level. Ni kan tänkte er hur det maste ha luktat inne i den där melonen. Det var liksom trettio grader varmt!



Glada festivalare.



Jag tröttnade pa att vänta. Alldeles för varmt för en svenne som mig...



..Jolanda och Patrizia gjorde mig sällskap.



Och sa äntligen händer det! The Hives. Följda av Rise Against och die Ärzte. Det blev blörri kan man säga!



Dansande tjejer.



Jag fick sitta pa Pattens axlar...



..och i början gick det bra. Sen blev det tyngre..



..och tyngre...




..och tyngre...




..och tyngre. Patten kapitulerar.



Gran finale: Die Ärzte. Och därmed avslutades Greenfield 2012. Nu maste jag börja packa för jag ska bege mig mot Zürich, Berlin och Sthlm. Känns bade bra och daligt. Mest bra. Syns snart Sverige!

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0