La Sverige

Lite bilder på det vi älskar mest. Sommar, vänskap, familj, midsommar (alkohol). Mina första dagar tillbaka på svensk mark.
 
 
Jag fick äntligen träffa min finaste Sofia igen. Svensk sommarsol höll oss sällskap.
 
 
Vi var inte ensamma på Debaser-Slussen. Det var mer folk som ville fira att midsommar kom med morgondagen.
 
Vi slog till på stort och drack en varsin drink. Sofia mobbade mig för att jag inte kunde uttala namnet på drinkarna. Det tyckte jag var lite wrong. Jag kanske var sugen på en "Hallonmocccccchhhito".
 
Sedan var det (äntligen) dags för alla svenskars dag: Midsommarafton.
 
 
Midsommar inleddes med en traditionell silllunch. Och en midsommarblomma.
 
 
Den traditionella silllunchen efterföljdes av traditionella svennebanan lekar. Det började med pilkastning. Killarna (gubbarna) vann. På fusk såklart.
 
 
Sen blev det kubb. Killarna (gubbarna) var inte alls ngra höjdare och vi vann, båda gångerna. Så jag var både glad och rosa.
 
 
Det fortsatte med Boule. Vi låg före men helt plötsligt bröts spelet upp. Varför vet jag inte. Det blev oavgjort. Varför....vet jag inte.
 
 
Sen blev det middag och midsommaren började lida mot sitt slut. Jag hann med ett besök hos systrarna Fager. Det var ett bra avslut. Nu ska jag sticka och träna. Fördelen med en relativt lugn midsommar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0