Lina, orange är inte sa pjakigt ända!

Igar kväll var det pluggdags igen. Men innan jag skulle sätta igang och plugga tänkte jag att jag skulle försöka hitta ett par utsvängda jeans för smamänniskor som jag. Sagt och gjort. Men det var inte sa lätt som jag trodde. Langbenare, ni ska vara glada! Gud vad snygga jeans det finns om man är lite längre. Problemet med utsvängda jeans är att dom inte gar att sy upp (da är dom ju inte utsvängda längre). Mitt alternativ var att köpa extra-extra utsvängda och sy upp dom.

Hur som helst spenderade jag ungefär 4 timmar med att leta efter ett par byxor. Petite i all ära, men dom är fortfarnade för langa för mig. Men tillslut, hittade jag en sida där petitebyxorna var 27" i innsömmen eller vad det heter pa svenska. Med ett par wedges borde det funka! Men, sa visade det sig att det var en engelsk sida som inte levererade till utlandet. Fan. Dom hänvisade till sin systersida littlewoodseurope.com. Men dom levererade inte till Ostlandet, bara till Sverige. Aja, mamma far skicka byxorna till mig. MEN, da visade det sig att jag inte kunde betala med ett svenskt kort fran Schweiz och jag kunde inte betala med ett schweiziskt kort. Sa da gick jag och la mig. Fan. Imorse fick jag tag pa nagon människa pa very.co.uk som gärna hjälpte mig. Hon hänvisade till deras hemsida very.com som faktiskt levererade till Schweiz. Sa efter en lang kväll och en irriterande morgon, lyckades jag äntligen klicka hem ett par byxor (en klänning rakade ocksa hamna i korgen)



South petite charlie wide leg flare jeans. puh, langt namn för korta ben. Beställde även ett par i svart, med hög midja. Jej! Bäst av allt var att dom inte alls var sa dyra. Dom kostade ungefär 250 SEK st.



Randigt är fint.

Nu är det bara att vänta pa att dom kommer, och hoppas pa att dom passar. Jag har även märkt att det där med orange inte alls är sa pjakigt. Jag har egentligen alltid hatat orange, men lite orange kan nog liva upp den här varen. Precis som lite mintgrön och turkos förmodligen kommer att göra för mig i var. Självklart i kombination med min favoritfärg oavsett säsong och mode, Korall. När jag var i Sverige sa trackade jag Lina lite för att hon hade oranga byxor. Men hon trackade mig för mina fula skor, sa vi är jämna. Men jag erkänner, jag var fel. Orange is the new black. Fast, jag maste ju ända tillägga att jag egentligen var före trenden. Innan ens trenden visste att det skulle bli en trend.



Helst av allt skulle jag vilja byta ut soffan. Mot en vit eller gra eller svart. oranget nagellack, eller en orange top..eller ett par byxor. Men en orange soffa, det tröttnar man pa.

Summan av detta: Jag kan verkligen rekommendera hemsidan www.very.com. Inte bara för alla petites, men för alla som gillar kläder. Fina grejer och bada dyra och billiga grejer för alla planbokar:-)!

Nu ska jag börja plugga pa riktigt innan jag tar en jobbingtur i det fina vädret. Jag maste ju komma i byxorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0