Look at the stars, look how they shine for you

Det är ingen hemlighet. Jag gillar Coldplay. I vintras fick jag den finaste överraskning jag ngnsin fatt. Tva biljetter utav Patricks bror Pascal och hans fru Nadja. I lördags var det dags. Äntligen dags.



Vädret passade mitt humör. Sol och varmt.



Öl och vin i solen. Lägg märke till Patricks kringla pa ölen. I Zürich maste allt vara lite dyrare och lite "bättre". Men P var glad för kringlan.



Innan konserten hittade vi Langos. Den var sadär. Dom pa Grönan är bättre. Men med tanke pa att det var allt vi at innan konserten (och vi delade pa den) sa fyllde den absolut sin funktion:-)



Och sen var det äntligen dags...






Massa folk. Vi bestämde oss för att sta längst bak med vara nyfunna kompisar. Jag var sa exalterad att jag blev suddig.




När mina absoluta favvisar kom fick jag sitta pa min fina Patricks axlar. Och glad var jag för det. Här: Precis efter den bästa laten dom ngnsin har gjort. Yellow.



Princess of China.



Ljus.



Vägen hem var lang. Efter ett antal timmar hamnade vi äntligen pa nattbussen hem till Papiermühle. Trötta och med massa rosa ludd i huvudet (i alla fall jag). En underbar kväll.

Highlights

1. Att fa se Coldplay igen. För dom är sa bra. Hela konserten var underbar och dom spelade bara bra latar. Kanske för att dom spelade typ alla latar.

2. Ljusbanden. Det är bara Coldplay som kan det. Innan konserten började sa fick man ett band. Sag ut som helt vanliga tygband. Jag fick ett rosa. När det blev mörkt, började dom lysa. Men bara ibland och i takt till musiken. Helt otroligt med dagens teknik! Men det var verkligen saaaa coolt. Och jag lös rosa.

3. Patrick tyckte ocksa konserten var bra och gav den 4 av 5 gula prickar (yellow). Han är direkt inget Coldplay fän och känner inte igen sa manga latar. Under konserten utbrast han plötsligt: Men, varför har dom en tjej som ser ut som Rihanna pa scenen? Det tycker jag är konstigt. (Det var Rihanna, fran en fusion mellan Coldplay och henne i "Princess of China").

4. Pa vägen hem meddelades jag (vi) att Loreen hade vunnit Eurovision. Det var ocksa en liten highlight. Gar däremot inte att jämföra med konserten.

All in all, en underbar kväll och jag är mer Coldplayig än ngnsin. Nu ska jag ga och plugga. Sen ska jag pa föreläsning. Det är inte vilken föreläsning som helst, utan min sista, som Bachelor. NAGONSIN!

Massa pussar,
Rebecca

Ps. Jag har för mig att jag har hört "Princess of China" pa radion men jag är inte säker. Det är iaf en jättebra lat och för er som inte har hört den. Check it out:

http://www.youtube.com/watch?v=1CMjS_kxqK0


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Ååå vad kul ni verkar haft de! Du är så sockersöt i dina blonda flätor. Jag gillar Princess of china!!! Hälsa Patrick. Puss <3

2012-05-30 @ 09:01:26
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0