Fösök nummer tva

När jag satt och väntade pa flygplanet sa skrev jag ett jättelangt inlägg pa mobilen. Det tar ju en sa jäkla lang tid pa mobilen sa jag var fett lack när jag rakade radera allting. Har inte lyckats samla ihop krafter att skriva ett nytt inlägg förrän nu. Här är det som jag vill säga. I bilder. 
 
  
Patten var pa sitt första luciatag. Det var verkligen riktigt mysigt. Har inte sett ett luciatag pa säkert tio ar. Sa det var verkligen nostalgi. Vi är ett par tjejer som vill vara med nästa ar. Skulle verkligen vara jätteroligt. Jag var ju med pa varenda luciatag när jag var yngre, tyckte det var svinroligt. Patrick gillade luciataget. Jag kan ju första att vuxna människor som klär ut sig till tärnor, jultomtar och stjärngossar uppfattas som lite odd. Men han gillade det. Däremot gillade han inte att vi var i kyrkan. Nästa gang kanske vi kan hitta ett luciatag som inte befinner sig i en kyrka. 
 
 
Den här terminen har präglats av ett seminar som har tagit v ä l d i g t mycket tid. Tre presentationer och fyra arbeten. I grupp. Efter var sista presentation firade vi med öl. Efterat träffade jag min finaste Helen för att äta middag och dricka drinkar. Det slutade som vanligt med galenskaper. Först tittade vi förbi pa patricks julfest. Patrick var i gasen vilket var roligt. När han ringde mig och fragade om vi ville komma förbi fragade jag om det fanns ngra singelkillar till Helen. Det fanns det inte. När vi kom dit hade P daligt samvete för det fanns tydligen en singelkille för Helen. Och vilken kille sen! Det var länge sedan jag sag en sadan kille. Han var lik Mans Zelmerlöv, alltsa en riktig pudding. Jag och Helen var däremot rungande överens om att även om man är sa snygg, sa är det inget att ha om man är trakig. Och han var trakig. Och fafäng. Jag gillar inte fafänga killar. Inte Helen heller. Sa det blev inget. Efter det blev det en utgang pa ungefär en kvart innan vi tog en taxi hem. Och sov. En bättre torsdag och ett bättre firande av jobbiga ETCS poäng.  Som kanske redan uppmärksammats, saknas det bilder. 
 
 
Sedan var det äntligen dags för Sverige. Schweiz är verkligen ett vackert land. Framförallt i luften. 

 
Sverige levererar som vanligt. Dock inte vädermässigt. Men man kan ju vara inomhus. Jag har hunnit mysa med Fia och Elina, julshoppat med Martin och fikat med Lina. Bra grejer. Jag har även hunnit träna. Rätt mycket. Bade pa friskis och pa sats. Jag älskar att träna och det är roligt att prova nya pass. Jag och pappa provade skivstang MAXA pa friskis. Typ som body pump, men man ska ha sa mycket vikter som möjligt och sa är det lite repetitioner. Det var roligt men jag tycker att vanlig skivstang eller body pump är roligare. Jag har inte manga sjukdomar i familjen, men ledproblem, det har vi. Därför försöker jag styrketräna skonsamt, lite vikter och manga repetitioner istället. Men det var roligt att prova pa. Dagen efter körde jag och pappa crosstraining pa SATS. Sjukt jobbigt pass, med mycket styrka igen. Sa vi var heeelt slut. Kaka pa kaka. Igar var det danspass pa friskis.Det var roligt och jag blev glad. Jag gillar ledarna, de är sa roliga och glada. Jag var lite obekväm med alla sexiga dansmoves, men försökte tänka att bara sa kan jag bejaka min kvinnliga sida. Och idag ska jag iväg pa spinning med pappa pa sats. Har fatt en gratis träningsvecka sa här ska det tränas vill jag lova:-)! Har planerat in ett dansaerobics pass, ett till spinningpass och sa ska jag prova deras nya träning, speed n sports. Det verkar skitrolig. Styrka, snabbhet och smidighet. Bra träning inför Jungfraumaraton. Jag älskar verkligen att träna! A juste, bilderna har jag snott fran Sofia. Min kamera glömmer jag lätt när jag är hemma i Sverige.
 
 
Det har självklart varit mycket julstök ocksa. Julbak, julshopping och julgransbeklädning. Och mycket julmust förstas. Nu ska jag väcka pappa sa att vi inte missar spinningpasset. Kram pa er!
 
Tjupp

 
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0