Surt äpple

Är fortfarande sur över soffan. Det suger att vi har en fin, ny soffa i garaget och sa har vi den här oranga klumpen i vardagsrummet. Jag hoppas verkligen att vi lyckas lösa det inom en snar framtid. Verkligen. Oavsett. Förutom besvikelsen av soffan sa bjöd helgen pa shopping, glöggdrickande, raclett, julpynt, paket och chäse brätle. 
 
 
Jag och Pat begav oss in till staden för lite julshopping. Vi hamnade pa julmarknaden och vid glöggstandet. Det blev kanske en glögg för mycket. Eller glögg och glögg, Glühwein. Patrick pastod att vi drack sju stycken. Jag säger fem. Detaljer, detaljer. Det värsta var att vi hade bjudit massa folk pa middag. Sa det var bara att aka hem och nyktra till. Men det gick bra och middagen blev gooood. 
 
 
Raclett. How good? Jag höll mig ifran vinet och körde pa vatten. Eter Glühwinet kände jag mig inte alls sa motiverad att dricka mer vin. En härlig kväll. 

Söndagen började med att soffan skulle upp. Ni vet ju hur den historien gick och vi glömmer den. Vi julpyntade. Here it is.
 
 
 
 
Jag vet inte om man ser att det är massa paket under var gran. Det är min adventskalender. Japp, Patrick har slagit in 24 paket till mig. Patrick är snäll. Han har gjort det varje ar sedan vi blev tillsammans. Tycker jag är himlans gulligt. Imorse fick jag även ett extra paket. Det var det där fina julgransljuset. Han kan han! Längst till höger var var middag. Vi hade ju raclettost över, sa det blev s.k chäs brätle till middag. Bröd som man täcker över med lök och champignoner (iaf vi) och sen pa med raclettost och in i ugnen. Nyttigt? Näää. Gott? Som faaaaan. 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Genom det lilla mobilglaset ser det ut som vit Rocky road. :D

2013-12-02 @ 08:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0