Wha gwen happy peoples?!

Vintern är här. For sure. Och vad har hänt sedan sist? Soffan star kvar i garaget. Typiskt och trakigt. Vi far sa vad som händer med den. I söndags var det ju som bekannt andra advent. Förutom pluggande sa bakade jag och Patrick saffranslängder, fyllda med vit choklad. Som syns pa bilden blev den inte sa fin, men väldigt god. Jag hann även ga en promenad med Helen med fina ben. 
 
 
Ma Baker. 
 
Igar förvandlades studenten till en servetris. Hjärtdoktorerna fran sjukhuset i bern firar tydligen ocksa jul. Mellan 16-24 jobbade jag och slet. Det var roligt. Och jag har ett minne fran kvällen. Ett blamärke pa höger höft. Det tog ett tag innan jag förstod vad det var. The aftermath av för tajta byxor. Helt sjukt. Ett blamärke liksom. 
 
 
Vad är en bal pa slottet?
 
Press rewind. Glömde mandagen. Mina fina tavlor kom. Perfekt kvällnöje att styra upp dem. Framförallt eftersom att jag var ensam hemma. Patten däremot, han fick sova pa hotell. 
 
 
Bilderna hade transporterats ihoprullade. Och de är i ngt slags hart material. Som tur är hade jag mr.Feynman hemma, som med sin tyngd kunde göra fröken som nu hänger pa väggen rak. Vad tycker ni? Visst är hon bättre än fröken Monroe som hängde pa väggen förut!? Det tycker jag iaf!
 
Nu ska jag plugga och plugga och plugga. Ikväll blire luciafirande. Patricks första luciatag. Han ska vara stjärngosse. Eller bagare. Han var velig sa han tog med sig tva kostymer. Men han har övat: Stjärnan i vinternatt, tindrar sa klar, stjärngossens höga hatt, blinkar till svar/en sockerbagare han bor i staden, han bakar kakor, mest hela dagen osv osv. Jättefint
 
Vi hörs. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0