Vändagen

...är inget för mig. En kommersiell "högtid" influerad av vara grannar i väst. Även om roten till traditionen är gammal som gatan, började vi inte fira "alla hjärtans dag" förrän USA förvandlade till en pengagenererande dag. Och svennarna hängde pa. Folk spenderar massa pengar för att visa sin kärlek till sin käresta. Ska det verkligen behövas?
 
I Finland kallas "alla hjärtans dag" även "Vändag". Det tyckte jag var sött.
 
 
Det som är bra med Vändagen är att blommor är billiga. Och jag har en fattig student (en vas är ett stort ölglas). Sa jag tar alltid tillfället i akt. Patrick bojkottar Vändagen helt, men lät mig ända köpa blommorna med vara gemensamma pengar. Jag lyfter pa hatten och tackar hjärtligt för det. 
 
Nu ska jag plugga lite. Ikväll blir det tjejmiddag. Under Sveriges flagga.
 
Massa kramar,
Jag
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Det tyckte jag med. Vändag kändes fint. Även om man kan vara vän alla dagar. Fint som snus! Vänner är fina snusar. Puss

2013-02-17 @ 19:32:23
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0