Det kanske bara är jag?

Aftonbladet skriver just nu om dödsstraffet i USA. Det är ju helt sjukt. Att staten far ta livet av en annan människa. Jag mar illa. Jag vet inte..det kanske bara är jag? Men är det inte absurt att man mördar en människa för att den människan har mördat nagon annan? Dubbelmoral kan jag tycka. Nej, dödsstraff är fruktansvärt och jag är sa glad att jag bor i Europa där vi har övergivit det barbariska fenomenet som dödsstraff faktiskt är. 
 
USA, vilket land...som jag aldrig skulle vilja leva i. 

Kommentarer
Postat av: Em

Håller med dig till hundra procent! Finns flera aspekter som man borde ta hänsyn till när det gäller dödsstraff....

2013-07-18 @ 10:24:01
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0