Du är en snigel!

Vilken helg! Fint väder, ny cykel och finfint sällskap. I lördags morse sa styrde vi skeppet mot Interlaken. Den stora dagen var här när jag äntligen skulle fa cykla en längre sträcka med min cykel. 50 km. Att cykla pa en racer är fortfarande väldigt mkt hjärngymastik för mig. Kom ihag att klicka ur, högerväxlar, bara den stora blir det tyngre, bada sa blir det lättare. Tvärtom pa vänster. Det var nästan mer menalt jobbigt än fysiskt. Jag har inte fatt in snitsen än men jag är pa god väg. Det gäller att vara försiktig. 
 
Patrick var glad och tyckte att det var roligt att jag tyckte det var roligt. Och framförallt sa var jag snabbare än vad han trodde att jag skulle vara. En snabb snigel som han kallar mig. 
 
 
Jag var sa snabb att Patrick inte ens kunde ta en bild:-)
 
 
Väl framme i mal akte vi till stranden. Njöt av sol och bad innan det var dags för grillning med Patricks bror Pascal och hans fru Nadja.
 
 
Tyvärr blev det en drink för mkt och dagen efter startade med ett rätt tungt huvud. Sa vi tog vara cyklar pa taget och akte hem. Tva slagna hjältar. Ingen ork att aka och handla. Rester rotades fram i kylskapet. Haricot vertes, sockerärtor, rödlök, vitlök, majskolv och sa likvita korvar till Patrick. Inget speciellt. Bara rester.
 
 
 
 
Tva slagna hjältar som efter ett halvt avsnitt av den mediokra serien "Castle" gick och lade sig kvart över nio. Uppe med tuppen idag. Nu blir det träning och sen lunch med min föredetta chef. 
 
Det var det. Vilken härlig helg, vilket härligt liv.


 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0