Min cykel och jag

Igar tog vi ut min nya cykel pa en första aktur. Jag hade massa respekt och övade i kvarteret först. Man maste ju ha sanadära klippskor, sa man sitter fast i pedalen. Vill man komma ut igen maste man dra ut foten at sidan liksom. Kändes livsfarligt och som att jag skulle glömma bort det. Ni vet, ramla platt som en pannkaka. Men det var ingen fara. Däremot var det svarare att växla och bromsa. Väldigt ovant. But it is cöming. 
 
 Tre stycken jag. 

Ber om ursäkt för bilden. Den vill inte laddas upp rakt. What's öp? I don't know. 
 
Det blev bara en "liten" runda pa 24 km. Men det var lagom övning inför lördag da vi tänker tredubbla. Det gar inte ens att beskriva skillnaden att cykla pa en racercykel i jämförelse med en MB. Som natt och dag. Vi var uppe i 48 km/h i gar. Och sa snabba var vi även fast jag är rädd och harig och bromsar i nerförsbackar. Fett snabba!
 
Nu ska jag träna och handla inför kvällens grillning. Det är sa gott med grill. Efter otaliga pestosallader, potatissallader och tomatsallader har jag bestämt mig för att prova en annan sallad. Om det blir bra, det visar sig ikväll.
 
Tjupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0