Pluggpanik

Nu börjar paniken smyga sig pa. Sakta men säkert. Imorgon har jag mitt första prov. "Psykologisk terapi I" klarade jag med nöd och näppe. Hade pluggat som en idiot. Nu är det dags för "Psykologisk terapi II".
Docenten använder konstiga ord (som förövrig inte ens finns i min ordbok!) och abstrakta fragor. Det är svart. Pa tisdag har jag mitt andra prov. Alla DSM-kriterier och prevalenser. DSM-IV och eftersom att jag har sadan tur att DSM-V kom ut i maj, sa maste jag kunna den med. Skillnaden mellan ICD och DSM. Jag har fan ingen aning. Terapi och samsjuklighet. För mycket helt enkelt. Panik helt enkelt. Försöker lugna ner mig med lite morgonträning, nostalgi och drömmer om semester och främmande vidder.
 
Frankrike
 
 
 
 
 
Badstopp i Cannes, innan vi akte vidare till Nice.
 
 
Nice.
 
 
Musslor.
 
 
Jag och Patrick lekte "Charader". Han var helt värdelös. Han fick ju en ledtrad, att jag var en grönsak. Det är sa obvious att jag är en tomat.

 
Nagonstans och helt plötsligt blev Frankrike Italien. Laguelia. Dit vi aker varje höst. 
 
 
Patrick filosoferar. 
 
 
Och sa tillbaka i Schweiz. 
 
Det var verkligen en fin semester. Jag är lyckligt lottad pa det sättet att man har det sa nära till allt ifran Schweiz. Nu maste jag sluta förtränga det som masta göras. 
 
Tack för mig! Hej. 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0