Sorg i familjen, glädje i guldglittriga macarones

I september stängde "Bäckerei Lanz" sina dörrar. Efter generationer i "våra" ägor har det nu stängt igen. Det krossade min lilla farmors hjärta och pappa förlorade hemmet där han vuxit upp. Jag ser det positiva i det hela, jag kan äntligen ta med mig bakverk till mina farföräldrar. De flesta kan nog inte förstå hur uppfinningsrik jag har varit tvungen att vara i alla dess år. Man ger liksom inte en skomakare ett par skor;-).



Så idag ska de få guldglittriga, champagnefyllda, snordyra macarones. Men det är det värt, jag har nämligen också ngt att fira. Vad det är säger jag. Snart. ♥

Puss

Kommentarer
Postat av: Elina

Men åh! Vilken cliffhanger!

Svar: Haha! Jag tror att jag maste avdramatisera det hela och säga att det inte är ngt jättestort. Men jag berättar. När jag har tid. :-)
Rebecca

2013-11-08 @ 07:39:47
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se
Postat av: Sophia

Kan tänka mig att det är stor sorg för din farmor o farfar. Men öppnar kanske nya dörrar för dem, mer tid o som du skriver, prova nya bakverk :) Nu blev jag nyfiken!!!! Ses om en vecka, tagga järnet! Kram kram

2013-11-08 @ 09:19:13
URL: http://sophiamolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0