Tänkvärt

Igar var Helen här. Egentligen hade vi velat ga pa bio, men det gick ingenting som vi verkligen ville se. Sa vi sket i det. Vi at tacos och kollade film här. Alltid sa himla mysigt när Helen är här. Hur som helt sa kollade vi pa en film som heter "Disconnect". Har ni hört talas om den? Jag tror att den kom ut 2012. Den är med bl.a. bade A.Skarsgard och M.Nyqvist. Riktigt bra film som alla borde se. Ibland tror jag att människor (framförallt unga) har svart att första att det som görs pa internet faktiskt far konsekvenser. Det finns liksom inga gränser. Det är lättare att säga ngnting online än att säga det till ngn face to face. Vilket ibland kan fa ödesdigra konsekvenser. 
 
 
Senare pa kvällen kom Patrick hem. Ishockey ni vet! Det blev nog en öl för mkt. Han at tacorester fran var middag. När han var färdig ställde han ut salladen pa balkongen för att det inte fanns plats i kylen. Det är minusgrader ute. Ni kan tänka er hur salladen sag ut imorse. När jag papekade att han faktiskt har klarat en utbildning pa ETH och att han borde veta vad som händer med mat när man ställer mat i minusgrader, svarade han bara: Det var ingen kockskola jag gick pa! Weiter. 

Vi är sa vana med sociala medier idag. Men jag fasar för den dagen jag har barn. Jag var ända sa pass gammal när "boomen" kom, att jag har kunnat hantera det väldigt bra. Nu är jag en sadan människa som inte alltid maste ha min mobil, som aldrig skulle fa för mig att sitta och skriva medan jag äter middag med en annan människa. Men typ, finns det riktigt interaktion som jag kan ta del av sa far mobilen vara. Multitasking är en myt, utan det handlar om ett snabbt växel mellan tva aktiviteter, där man alltid missar en del. Och jag vill inte missa! 
 
Det tycker jag är en sund inställning och vill ha det sa. Men den yngre generationen. Inte bara att mobiler har blivit en slags kompis, som det är helt o.k att prata med medan man pratar med ngn annan. Utan social media i sig. Att man ska klara sig där ute i djungeln. Fran tidig alder. Om jag far barn ska de inte fa använda internet förrän de är 18:-). Naja, hur som, se den!
 
 
Denna snö bjöds jag pa imorse. Väldigt fint men jag vill ga och träna och cykeln känns inte som det bästa alternativet i det här vädret. Jag far spatsera helt enkelt.
 
Nu ska jag dra. Idag blir det även julshopping och raclette. Yes!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad tidigt du är uppe! Inte tidigt, utan tidigt!!!

Jag behöver bli bättre på att stoppa undan mobilen. Det är nästan som ett ticks eller nåt. Den åker fram utan att man reflekterar över det. Utan att man på riktigt behöver den.

Är glad att det värsta vi hade var modem efter kl 18, och inte för länge.

Svar: Detsamma! Du var ju också uppe fett tidigt, iaf för att vara du! Svårt det där med mobilen. Jag brukar tänka på hur mina förhållanden skulle se ut om inte smartphonen fanns. Som nu, jag sitter på tåget med P. Han med sin fån jag med min. Fast jag skriver ju till dig, så på det sättet är det ju bra♥
Rebecca

2013-11-30 @ 10:25:01
URL: http://www.fagraste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0