Upbeat...

...and go (bör läsas i hektiskt tempo). Vaknade 6.30 (för sent!). Hann plugga en timme och äta frukost innan jag skulle vara i skolan klockan 9.00. Grupparbetade till klockan halv ett. Akte hem (detour in till stan för att köpa en riktig yogamatta. Patten den jäkla snaljapen har köpt en matta som man glider runt  i hela vardagsrummet med. Nu har jag en riktig. Av nagon konstig anledning drogs jag även in pa h&m, realiserade att det verkar vara inne med "inte-riktigt-helt-langa-kjolar", vilket blir "perfekt-langa-kjolar" pa mig. Köpte tva. Tänkte att det är bäst att gjuta när järnet är varmt. Bör tilläggas att det spöregnade sa att jag gav mig ut pa stan är verkligen en bedrift ((jobba pa självkänslan Rebecca)).
 
Kom hem och tänkte, nu far jag äntligen sova (klockan var 14.15). Men sedan tänkte jag att jag sover varje eftermiddag, oftast är jag inte trött utan bara skoltrött och milt deprimerad. Skärpning! Sa jag satte mig och skrev vidare pa grupparbetet. Pa 3.5 h timme hade jag skrivit en A4. Allt pa tyska. Klapp pa axeln (jobba pa självkänslan Rebecca). Trött i huvudet drog jag fram min nya o-glidiga yogamatta och körde en timme yoga. Är fortfarande inte sa bra att jag kan köra själv utan tar hjälp av en snubbe pa youtube. Men det är det bästa (och värsta!) yogapass jag nagonsin har gjort. Insag att jag inte är lika vig som snubben i videon och staende pa huvudet tänkte jag att, fan, jag kan ingenting. Men, jag yogade, en hel timme (bra Rebecca, ni vet... självkänslan!). 
 
Duschade och var glad i en minut för att jag slapp laga middag (jag och resterna vegetarisk lasagne hade en date), tills jag insag att jag inte kommer att hinna laga middag imorgon. Skulle kunna köra flytande middag som Britt Ekland imorgon kväll, men  det brukar inte sluta sa bra. Insag att resterna av en butternötpumpa, potatis, morot, lök och creme fraiche faktiskt var grunden till en soppa. Sagt och gjort, lasagnen slängdes in i ugnen och medan den blev varm gjorde jag soppan till imorgon. Jag är "on a roll" ikväll sa nu ska jag dela med mig av soppreceptet: Skär alla grönsaker, behöver inte vara smatt, eftersom att det mixas. Stek löken i ungefär en minut (jag har även i torkad chili för jag tycker det är gott när den är lite spajsy), sedan i med alla ingredienser, fyll upp med grönsaksbuljong och vatten tills alla grönsaker är täckta. Lat koka i ca. 20 min. Jag gör allt lite som jag känner för, det är inte sa noga, det blir bra ända. Sedan sa är det dags att ta fram mixen och mixa. Efter det är mixat, in med creme fraiche (man kan självklart ta grädde, men eftersom att jag inte tycker om grädde och eftersom att jag använda butternötpumpa som är rätt söt sa kändes det syrliga fran creme fraichen rätt. Och creme fraiche hade jag framförallt hemma). Sen är det bara att krydda. Jag hade i mer chili, rätt mkt curry, salt och peppar. Koka upp och voilà! Done som Gordon Ramsey skulle säga. Servera med gott bröd. 
 
Det bästa är att jag hann dummsuga (jag maste lata felskrivning sta. Det later ju mycket roligare att dummsuga än att dammsuga) och städa medan middagen för ikväll och middagen för imorgon blev klar (ojojoj, självkänslan växer). 
 
All in all, en väldigt bra dag. Och jag insag nu att det här inlägget inte alls blev kort. Jag kan tydligen inte skriva kort. Ska jobba pa det. Men langt är ocksa bra (självkänsla!).
 
Med tanke pa all min vishet som sprudlar här pa bloggen idag, sa vill jag avsluta kvällens blogginlägg med en sista visdom. Min nya favoritspotifyplaylist: Matt Corby is sex. Mycket tillfredställande lista. Framförallt the Frays version av Kanye Wests heartless. Genius! Kan varmt rekommenderas!
 
 
Jag, imorse. Ont anande om vilken bra dag det skulle bli. 
 
Puss och tack för att ni orkar läsa min blogg ibland. Det gör mig glad. 


Kommentarer
Postat av: Elina

Läste i ultrarapid och ska genast lyssna på heartlesscovern. Älskar heartlesslåten. Speedy Gonzales! Trupp! Och kul med bloggaktivitet igen reebeek! Puss

Svar: Ah,tack snälla Elina! Lyssna pa heartlesslaten! Den är feet!
Rebecca

2013-10-24 @ 00:29:32
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se
Postat av: Elina

Skulle inte stå trupp! Vet dock inte vad jag försökte skriva, allt gick så fort. ;)
Jag tycker det är kul att du bloggar och känns mer nära fast du är i Schweizet.

Svar: Tack Elina! Vad glad jag blir när du skriver sa!
Rebecca

2013-10-24 @ 13:33:14
URL: http://www.elinawahlund.blogg.se
Postat av: Sofia

Woop woop! Vilket yogapass kör du på youtube?

Svar: Sofia, du har länken här:-) http://www.youtube.com/watch?v=JE2pHzbMyKU
Get your yoga grove on. Killen är lite specielle men det är nog alla yogalärare:-)
Rebecca

2013-10-24 @ 21:52:42
URL: http://www.fagraste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0