Vill ha och vill ha

Jag vill ha:
 
1. En soffa som inte är orange. Jag vet inte om jag kan skriva det pa den här listan av saker jag vill ha. För vi har ju faktiskt köpt en ny icke-orange soffa. Den har bara inte kommit än. Men den far sta här. För den har ju faktiskt inte kommit än.
 
2. Bra hud. Min hud har blivit riktigt dalig. Det är stressen. Vilket leder till nästa punkt..
 
3. ..stressmotverkande behandling. Massage, ljusterapi, bubbelpoolsbadande, manikyr, pedikyr. Ta-hand-om-dig-själv behandling helt enkelt. 
 
4. En walk--in-closet. Försöker övertyga Patten om att det visst är värt det att förvandla vart kontor till en walk-in-closet. Han är inte einverstanden. Kan inte första varför:-).  Men en ny, vanlig garderob skulle räcka. Det far mig att tänka pa när jag och Patten var pa IKEA för nagra ar sedan. Jag hade fatt ett presentkort av mamma och pappa pa IKEA i julklapp (bra julklapp!). De kan man även inlösa i Schweiz. Problemet var bara att när vi skulle lösa in den pa IKEA sa var summan i schweiziska pengar omöjlig att "översätta". Det var typ 247. 74 CHF. Och i Schweiz sa finns inte 1 Rappen längre. Och de är inte som i Sverige där affärerna helt enkelt "tar" den vinsten. Sa vi stod säkert i kassan i 20 min innan det var löst. Fast det var rätt coolt att vi kunda använda presentkortet i Käseland.  
 
5. Nyklippt och nyfärgat har. So fresh and so clean!
 
6. Att nagon skulle kunna sia in i framtiden och säga till mig hur det kommer att ga med min D-uppsats. Jag har bara haft en sexa under hela min studietid. Skulle vara fint att avsluta min studietid här i Schweiz with a bang. Jag fick ju en 5.5 pa konceptet sa jag är ju pa rätt spar iaf...
 
...vilket leder till punkt 7. Att CSn äntligen ska ge mig bidrag nu när mina betyg fran förra aret är kompletta. 
 
8. En ny lampa i vardagsrummet. Tyvärr sa är herrn i huset av mentalitetet " sa länge den fungerar sa behövs den inte bytas ut". Men var lampa som vi har nu är fuuuul. Met det räknas inte enligt mr. P.
 
9. Nya sportkläder. Sporra motivationen lite. Rosa, orange, grön. Färgigt! Det gör mig glad när jag tränar. Och är man glad sa tar man i mer. Jag iaf. Det är därför jag tar i sa jävla daligt nu för tiden:-).
 
10. En ny kaffemaskin. Jag är en filterkaffemänniska och vill inte ha nagon jävla nespressokaffemaskin. Men jag vill ha en ny. Som det inte tar en timme för att brygga tva koppar kaffe. Jag är inte en människa med mycket talamod (no shit:-)!)
 
11. Jag skulle vilja ha en pyjamas. En riktigt mysig pyjamas. Det kanske finns pa Victoria Secret pa Arlanda? Isf ska jag köpa en:-). Jag vill ha nya underkläder ocksa sa da kanska jag kan göra tva flugor pa smällen:-)
 
12. Jag skulle vilja shoppa loss. Pa riktigt. Inte för att jag behöver det. inte alls. Men för att det var sa himla länge sedan.Pa det sättet saknar jag verkligen STHLM. Ni är sa lyckligt lottade med Ahlens, Gina Tricot, Stadium, Top-Shop, Monki, NK och allt var ni nu har. Här har vi bara H&M och Vero Moda. Och typ New Yorker. 
 
13. En kopp chaite. Och det kan jag ju faktiskt styra upp nu pa momangen. Sa nu ska jag göra te och pilla i min kalender. Imorgon är förresten en speciell dag! Visste ni det? Skriver mer om det imorgon! 
 
 
Avslutar detta inlägg i samma anda som det började. Ego. 
 
God natt mina vänner!

 

Kommentarer
Postat av: Sophia

KRAM! Tur att din födelsedag kommer snart dà ;)

Svar: Haha! Ja om jag har tur sa kanske ni kommer med en walk-in-closet till mig:-). Pussss
Rebecca

2013-10-31 @ 09:29:21
URL: http://sophiamolin.blogg.se
Postat av: Em

Jag säger bara: MOCCAMASTER!! Du kommer inte att ångra dig.

Och jag älskar att sova i pyjamas. Vi snackar heldress!

Svar: Jaaa. En moccamaster skulle jag inte säga nej till. Jag hoppas att jag kan övertala Patten en vacker dag:-). Snabba och snygga. Me like it! Jag sover ocksa alltid i heldress, kanske lite till Patricks förtvivlan. Men det är sa skönt! Men jag har inte en riktig pyjamas utan sover typ i träningsbyxor. Skulle vilja ha en san där pyjamas i flanell. Du vet.
Rebecca

2013-10-31 @ 19:40:13
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0