Biel-Magglingen-Twannbachschlucht-Twann-Biel-Kusinbarn

Semestertider! Äntligen. Idag aker jag och Patrick till Ö-riket för träning, SPA, massage, lyx och semester. Ska bli underbart. Patrick är förvirrad och hade semester redan ifran igar. Vi passade pa att aka och vandra i mina hemtrakter. Biel. 12 km pa tre timmar. Om det var brant? Ni känner oss. Klart det var. Och underbart vackert saklart.
 
 
Vandringen uppat kan börja.
 
 
 
 
Patten hittade en kompis. 
 
 
 
 
 
 
Sa underbart vackert. Jag har alltid älskat att vandra och jag hoppas att Österrike har bra skit att bjuda pa. Efter var vandring blev det bad med mina tva kusiner och mina tva kusinbarn. Mina kusiner ser roliga ut tillsammans da de bada är höggravida. 
 
 
Mitt ena kusinbarn Filip. Han har blivit sa stor och han är sa himla söt. Han tycker inte om vatten sa när vi badade skulle han alltid komma och torka av sig pa sin mamma, min kusin Eveline. Senast vi sags var han väldigt, väldigt blyg med mig. Men nu lekte vi och han tog mig i handen och drog med mig pa äventyr. Kul! Jag har lite svart att kommunicera med Filip dock. Han är halvsvensk och jag vägrar att prata schweizertyska med honom. Man ska alltid prata modersmal med barn men han gillar inte när man pratar svenska. Han säger tydligen alltid ifran när hans pappa gör det men det gäller att vara konsistent. Men det är svart och ibland pratade jag tyska med Filip. Fy pa mej! Mitt andra kusinbarn var som en virvelvind och jag fick inte till en enda bild. Han är ett ar äldre än Filip och det märks. Men söt är han. 
 
Nej, nu ska jag väcka Patrick. Kram pa er och vi hörs ifran Österrike.
 
Tjupp
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0