Missnöjd med IKEA

Körde ett shout out pa FB. Jag var sa irriterad pa IKEA. Det är en lang och v-ä-l-d-i-g-t kranglig historia men jag ska försöka punkta upp vad jag är missnöjd med. Vi beställde en garderob för tre veckor sedan. Eller fyra. Vi kan börja där. IKEA meddelade da oss att de inte kan leverera garderoben förrän Fredag 22/8 (fredagen som var). Inga problem. Tre veckor innan garderoben ska bli levererad bestämmer vi oss för att köpa en säng. Hela paketet. Madrasser och allt. Vi tänker att det skulle vara smidigt (framförallt billigt!) att leverera det samtidigt. Efter mkt fram och tillbaka i telefon med kundtjänst meddelar IKEA oss att de nu har lagt till en säng och madrass osv till var leverans av garderoben. Dagen efter far jag ett e-mail. Det är inte möjligt att lägga till sängen. Garderoben är redan sammanpackad. Tre veckor innan ni kan leverera den? Whatever. 
 
Tre veckor senare. Det blir fredag. Jag tycker att det är konstigt att jag inte har hört ngt sa jag ringer till IKEA för att fa reda pa när garderoben kommer. Nej, den är försenad. Men den kommer om en vecka. Va? Ni tycker inte att ni ska meddela om det. Självklart ifragasätter jag att vi inte kunna lägga till sängen. Kvinnan i telefonen menar da att man inte kan ända leveranser för att det blir konstigt med pengar. Om detta nu stämmer, skulle de ha sagt det pa IKEA när vi var där. Da vi, och jag överdriver inte, höll pa i över en timme för att fa in sängen och tillbehör till den. Tva olika anledningar till varför vi inte kunna lägga till sängen. Irriterad är förnamnet. Aja, nästa fredag kommer ju garderoben. Neeej. För idag ringer de igen och säger att vi maste räkna med minst tva veckor till. Vaaaaa? Herregud. Det är sa oprofessionellt. Och vi beställde garderoben sa vi skulle ha mkt tid att bygga ihop den. Vi räknade inte med att det skulle ta tiiio ar innan vi far garderoben. Den bra nyheten är att ett schweiziskt företag, IKEA konkurrenter här i Schweiz, haller sina löften och idag fick vi vart nya tv-bord. Woop woop. Hade jag inte gillat sängen sa mkt hade jag definitivt kollat pa ngt annat. Men jag gillar den för mkt. Däremot har vi bestämt oss för att inte köpa mer saker fran IKEA. Det blir väldigt opersonligt. När vi flyttade ihop hade vi en väldigt tajt budget och da är IKEA ett bra alternativ. Men nu vill vi byta ut grejer och fa en mer personlig stil, som man inte hittar i vartannat svensson hem. Däremot känner jag att det inte gör ngt att ha IKEA möbler i sovrummet. Det är det rummet som bara vi tva ser och IKEA har ett väldigt smidigt system när det gäller garderober. Och billigt. Jag känner mig själv. Det är ingen ide att betala jättemkt pengar för möbler eftersom att jag ända ändrar mig efter ett ar eller sa. Hur som, nu har jag skrivit av mig. Här är lite bilder pa det nya tv-bordet. Puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0