Nytt jobb, ny stil

Förra veckan var jag bjuden pa lunch pa Mercuri. Vi har en egen kock som lagar mat till oss varje dag. Galet lyxigt. Under lunchen blev jag informerad om att det var business som gällde. Klädmässig alltsa. Inte alls min grej. Jag förstar att jag maste klä mig propert men att ha kostym, njaee. Kläder är viktigt för mig och jag har alltid tyckt att det är kul med kläder. Och det är fortfarande viktigt för mig. Det känns som att jag vill följa klädkoden men göra det pa mitt vis. Jag gillar förvisso söta klänningar sa det ska bli kul att hitta mer propra klänningar i höst. Jag har även fatt massa bra tips utav my girl E-M. 
 
Mitt största "problem" är att jag är sa kort. Det betyder att det är väldigt svart för mig att hitta byxor (läs omöjligt) som passar i längden. Jeans kan man sy eller vika upp, men kostymbyxor är bade väldigt svara att sy upp och ingenting man vill vika upp. Jag har handlat pa petite ett par ganger men deras byxor är fortfarande 13-15 cm för langa i innebenet. Tycker att det är tokigt att de kallar det för petite m.t.p att byxorna passar tjejer som är mellan 1.65-1.67 m och da medellängen i Sverige är 1.67 m, känns det väldigt lite petite och mer väldigt helt normal byxlängd. Sa sjukt att "normen" ska vara bade modelllängd och modellvikt. Absurt. Hur som, har jag hittat en sida, där petite verkligen är petite. Innanlängden är 70 cm, vilket är lite för langt för mig, men bara nagon centimeter. Sa igar klickade jag hem början till det som kommer att bli min nya garderob. 
 
 
Byxor. Jag älskar byxorna i mitten. Jag vägrar att bli en trakig, gra mus bara för att jag maste ha kostym pa mig. Chinosen är jättefina men jag är osäker pa att de gillar dem pa jobbet. Det visar sig. Jag kanske kan försöka införa casual friday? Jag var tvungen att köpa byxorna i tva strklar eftersom att det är sa svart att veta vad det är för storlek man kan ha. Räkningen blev alltsa skyhög men jag far ju tillbaka pengarna. 
 
 
Fina toppar. Köpte även den vänstra i svart. 
 
 
Och sa blev det en jacka som passar till jobbet. Next, där jag har köpt kläderna ifran, säljer även jackor pa deras petite avdelning. Da kapar de 10 cm fran jackans längd, sa jag hoppas verkligen att den sitter som en smäck. Langa jackor har en tendens att bli alldeles för langa pa mig. Typ, kolla där kommer en jacka gaendes. Jag köpte en dunjacka pa vero moda för ngra ar sedan. Egentligen ville jag ha en kortare modell men det fanns inte sa jag köpte den langa. Alltsa, nu i efterhand undrar jag ju hur jag tänkte. Jag är 1.52. Jackan var typ 1.45. No good. 
 
Nu saknar jag bara ett par kavajer, skor och eventuellt ngra klänningar. Men en sak i taget.  Och jag maste erkänna, det är lite roligt att köpa en helt ny garderob.
 
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0