Vanskap, grillning, sol, bad, finnljus, regnbagar och ljusspel

Igar bjod pa en battre eftermiddag. Den spenderades i Martins foraldrars (eller egentligen hans och hans syskons) "sommarstuga". De har precis renoverat den och det ar underbart vackert. Ligger precis vid vattnet och man kan inte ha battre lage om man vill njuta av den vackra naturen i Berner Oberland. Avundsjuk?  Jag? Aldrig! (las lite grann).
 
 
 
"Sommarstugan".  Jag anvander citationstecken eftersom att stugan kan anvandas pa vintern. Fyra sovrum, tre toaletter, ett kok och  ett vardagsrum. Ratt bra sommarstuga. 
 
 
Utsikten. Helt okej. Framforallt nar det ar varldens finaste manniskor pa bilderna.
 
 
Regnbagar kan vara faschinerande.
 
 
Patrick var glad. Och full.
 
 
Flaggan pa topp.
 
 
Patrick lekte proffsfotograf. Fin bild pa det schweizarna kallar finnljus. Riktigt mysigt att sta nere vid vattnet framfor oppna eldar. Synd att man ska behova det bara. Det ar ju faktiskt Augusti. 
 
 
Nar smatimmarna smog sig pa var discokanslan ett faktum med de sjalvlysande roren. Jag tyckte det var det roligaste inslaget pa hela kvallen och tog pa mig arbetet att gora en till alla. Tyvarr fick jag ingen battre bild an den har. Men vi hade iaf en riktigt fin kvall och Stuvi och Nora var ocksa dar. De har varit pa semester i Norge i tre och en halv vecka och de har varit saknade. Men nu var de tillbaka. Och sjalvklart var Karin och Martin dar. Som ocksa ar saknade saklart. Men riktig vanskap kanner inga granser. 
 
Sa nu ar det dags for frukost innan vi beger oss hemat. 
 
Kram pa er. Och tack alla for igar.

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Vilket hus! Och utsikten sen då... Jag måste ta mig till Schweiz! Och till er två såklart ;)

Svar: Jaaa. Du (ni) maste komma och hälsa pa!
Rebecca

2014-08-04 @ 10:47:33
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0