Ak hem till ditt land bitch

Igar kom the little Rascal tillbaka till mig och Pat. Bam. Han är verkligen en rolig liten prick. Han har fatt mig att värma till djur. Litegrann iaf. Men till Bam. Han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt svennehjärta. 
 
 
Efter att Patten kom hem och gjorde Bam sällskap, begav sig Helen och jag till Cissi för ett riktigt semlaparty. Semla är inte att underskatta. Bra skit. Bra sällskap bör inte heller underskattas. Bra skit.  Självklart blev det mkt snack om helgens bravader. Dom är fina dom, svennetjejerna. 
 
 
 
Mätt som en plätt rullade jag och Helen hem runt tio snaret. Helen ska till Sverige idag, ikväll blire Aviciikonsert för henne. För mig blir det antingen kortspel eller IKEA. Inte lika spännande. Hur som helst, sa upplevde jag och Helen rasism one on one pa vägen hem. Jag har aldrig upplevt det, inte Helen heller tror jag, sa vi är fortfarande rookies. Vi satt pa bussen när en ung kille klev pa och skrek: Ak hem till ert land, bitch! Vi blev sa chockade för man maste nästan ge killen en eloge för sin snabba reaktionsförmaga. Han kom liksom in pa bussen och började gapa pa en gang. Snappade upp direkt att vi inte pratade schweizerbajstyska med varandra. Helen gick i taket pa en gang och började skrika efter honom. Han kom tillbaka, men han var mallös. Hög som ett hus. Sedan gick han iväg. Helen var väldigt upprörd. Jag tog det mer piano. Liten kille, med liten hjärna och liten snopp. Säkert. Vi funderade pa hur vi skulle hämnas. Sla ngt i huvudet pa honom? Vi bestämde oss för att ta "the high road". Ignorera honom. Men det är klart att man blir ledsen och jag blev nog lite chockad. Kan bara tänka mig hur det maste kännas för människor som maste uppleva rasism varje dag. Det är kränkande. Men som sagt, man ska aldrig glömma bort hur sma sadana människor är. Att allt bottnar i osäkerhet och okunskap. Skulle jag aka hem lilla gubben? Moi? Skulle inte tro det. Sa kvällen slutade kanske inte pa bästa sätt, men det var en mysig kväll. Och det fina välkomnandet som jag fick av Bam fick bli plaster pa saret.
 
Nej. nu maste jag till skolan innan jag i blixfart maste hem igen sa att inte virvelvinden är ensam för länge. 
 
Kram. 
 


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken idiot!! Fast han har en rätt bra poäng, det vore ju kul om du kom hem! :) Puss

Svar: Verkligen! En idiot. Att komma hem. Det är langsamt min tanke med. Men jag är ju som en sköldpadda med skolan, sa vi far se när jag blir klar:-)
Rebecca

2014-02-28 @ 08:23:05
Postat av: Eva-Maria

Pajas! Eller som du skulle säga: bajsmongo!! Schweiz ska vara glada som får ha er i sitt land :)

Och det där fikat ser gudagott ut!!! mmmmmmums. Puss från mig och Gry. Andreas är i Berlin på weekend med killarna.

Kul med hunden förresten. Puss igen.

2014-02-28 @ 19:48:09
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0