Finalen

Igar träffades vi aterigen. Alla vi svenska tjejer, nagra saknade och tillslag av Johan och Bam. Riktigt trevlig kväll. Jag gillar dom sa jävla mycket. Gör verkligen Schweiz till en finare plats än det redan är. At plockmat, karamellkungen (!) och tchips. Och kollade PH finalen. En besvikelse to say the least. Sa den behöver inte nämnas nagot mer. 
 
Mat fanns det nog av. Rullade hem. Och det gjorde jag faktiskt, eftersom att jag fick aka bil. 
 
Cissi. Ett riktigt ljushuvud. 
 
Och brödet blev väldigt gott. Sa som utlovat, here is the recipe:
 
2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön
2 tsk bikarbonat
En nypa salt
3 msk honung
1 rivet äpple
4 dl yoghurt
 
Sätt ugnen pa 200 grader. Rör ihop alla torra ingredienser. Riv ner äpplet. Tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplatspapper och häll i/kleta ner smeten. Man kan även ha lite pumpafrön pa brödet. Jag hade inga hemma, men nästa gang gör jag nog det. Och sa in i ugnen i 45-60 min. Jag tog ut det efter 45 min och da var det färdigt. 
 
Gott bröd och lika enkelt att göra som scones. Passar en latbakare som moi, personnellement. 
 
Och som avslut. Jag har ju tva huvudämnen pa universitetet. Arbets -  och organisationspsykologi (mitt absoluta favoritämne!) och klinisk psykologi. Igar blev jag officiellt färdig med A&On. Känns sjukt. Snart är jag där. Fru Psykolog. Ska verkligen försöka njuta av den sista studietiden. Den kommer aldrig igen. Men känner mig glad. Och lite stolt. Det verkar som att jag kommer att fixa det, trots allt. Sjukt.
 
Sa nu är det träning, lunch med P, avskedsföreläsning av min absoluta favoritprofessor genom tiderna och middag in the big city som star pa agendan. Hoppas pa en bra fredag. 
 
Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0