God morgon världen

Tack för all motivation. Välbehövligt! Helen tyckte t.om. att jag borde skriva mer om träning. Vi far se om jag lägger upp lite mer bilder pa myggan när hon lyfter skrot.
 
Igar blev det en kväll i romantikens tecken. Eller kanske inte. Jag och Patrick at hamburgare. Kollade film och at fuskm&ms som smakade socker. Han var sa trött (daren gar ju upp fem nästan varje morgon för att cykla eller ga ut och springa. Sedan jobbar han minst tio timmar. Jag tycker att han ska tagga ner lite. Det tycker inte han) sa han orkade inte ens kolla klart filmen. Slutet pa american hustle far vänta. Jag var hos läkaren sa det var P som styrde middagen. När jag kom hem deklarerade han:
 
- Jag stod där och stekte bacon, tog fram ost och stekte hamburgare. Och jag kan säga det redan nu, det är första och sista gangen jag äter LCHF, för annars kommer jag aldrig orka springa ett maraton. 
Jag sag ut som ett fragetecken. 
- I`m just saying. Jag behöver kolhydrater.
Fragetecken. ?. 
- Ja, massa fett och inga kolhydrater. Det är väl det ni svenskar kallar LCHF?
Nu fattar jag.
- Aha. Jo det stämmer. Men Patrick, vi ska äta 600 gr hemmagjorda pommes frites ocksa. Tror du att det är kolhydrater i pommes frites?
- Aa juste. Fan jag glömde bort potatisen. 
 
Jag antar att Patrick i ett svagt moment trodde att jag hade börjat pa LCHF eftersom att vi at hamburgare utan bröd och använda ett salladsblad istället. Men det är inte för att jag är pa ngn diet utan för att hamburgebröd som man köper alltid är torra som Ulf Lundell. Och att jag alltid maste äta sa konstigt när vi äter bröd till. Det är iaf tur att P inte äter LCHF,  han skulle nog bli tjock av allt fett och pommes frites han skulle äta:-). Han tyckte däremot att det var jättegott att använda sallad istället för bröd, sa det var en liten seger för mig. 
 
Inga bilder fran igar. Däremot lite bilder fran i onsdags. Vi hade tjejmiddag hos Helen. Helen, Sophia, Cissi, Catrine, Bam och myself. Skagenröra, köttbullar med potatis, gräddsas, lingonsylt och gurka. Och sa en delicatoboll pa det. Slank ner. 
 
 
Jag har typ aldrig gjort köttbullar förut. Men de blev helt ok. Det som jag var mest orolig för var sasen. För sas har jag verkligen aldrig gjort fran scratch. Jag bjöd Patten pa beef Wellington en gang och till det ville jag göra en rödvinssas. Ni vet en san där där man hackar massa grönsaker och kokar och har sej. Den blev sa salt att den inte gick att äta. Försökte rädda den med socker men det gick inte. Fail. Det fick bli beef wellington utan sas. Hur som, gräddsasen lyckades faktiskt. Den blev inte superbra, den kan bli bättre, men helt klart godkänt. Jag tror att "problemet" ligger lite i att fond här ser ut som buljong och att jag insag för sent att man maste reducera fonden själv. I Sverige är ju fond trögflytande, eller missminner jag mig? Aja, skitsamma. Bättre Onsdag hur som. 
 
 
Fina tjejerna. Jag vet inte om ni kan se det men det ser ut som att jag har hundben eftersom att Bam är under mig. Det har jag alltsa inte. Jag har fortfarande tva, helt vanliga ben. Synd kanske, fatta och springa ett maraton pa fyra ben, det maste ju vara en fördel?
 
Klockan är nu tio över fem. Gick upp galet tidigt. Ska aka till farmor och farfar och hänga där i helgen. Pappa Rolfeli is around. 

Kram

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0