Jag är en delicatoboll

En helt vanlig, fast väldigt bra fredag. Jag började morgonen med statistikföreläsning. Än sa länge hänger jag med, känner att jag förstar (det var andra föreläsningen), men det känns bra. Min statistikförmaga skulle nog imponera. Ragga upp nagon med lite regressionskoefficienter, inkremenell validitet och semipartialkorrelation (jag vet ju bara var allt heter pa tyska, sa ursäkta min daliga svenska). Efter det begav jag mig pa en lang promenad med den andra mannen i mitt liv, hot doggen Bam. Mitt knä är fett mycket bättre och solen stod högt pa himlen. Alltsa, skulle jag kunna springa lika snabbt och länge som Bam, da skulle inte Jungfrau vara ngt problem.
 
 
Bam ville inte posa för mig. Jag tänkte liksom en hund med alperna i bakgrunden. Han tänkte, kan jag kissa här? Men man kan skymta alperna i bakgrunden, om man kollar bakom Bams rumpa och langt bort in the horizon. 
 
  
När Patten senare tog ut Bam pa en joggingtur var han mer villig att vara med pa kort. P säger alltid att Bam gillar mig mer än honom. Jag tycker att vi kan enas om att sa icke är fallet. 
 
Svennetjejerna hade köttbulleabstinens och fragade om jag ville följa med till IKEA. Da behöver man inte fraga tva ganger. I am game!
 
 
Köttbullar hittade vi. Jag skulle äta pizza med puttefnask när jag kom hem sa jag höll mig till Rivella. Men tjejerna verkade nöjda med köttbullarna. Och delicatobollen. Jag var nöjd med min shopping. Svenska snacks. Sa lycklig blir en expat när man kan köpa svenska snacks. Nam, nam, nam. Köpte även lite andra grejer, kan ju inte lata bli. Bland annat köpte jag den här:
 
 
En mjukisgris till Bam. Han fick med sig sin juckpartner hit men den gick sönder och Patrick som är den arga av oss, tog bort den för att det var bomull över hela lägenheten. Sa jag köpte en liten gris som han kan leka med istället.
 
Nej, nu ska jag ga och göra Patrick sällskap.
 
See you tomorrow!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0