Leva i nuet

Det är svart att leva i nuet och vi gör det sällan. Vi lever i da, sen men sällan i nu. Att leva i nuet är väldigt populärt inom psykologin just nu, mindfulness är ordet pa allas läppar. Jag försöker att leva i nuet mer, inte hela tiden, i vart samhälle gar det inte att leva i nuet hela tiden. Men att leva i nuet kan även ha negative konsekvenser. Som idag. Jag stod och väntade pa taget hem. Smockfullt med folk. Taget kommer. Jag lever i nuet (läser pa min mobil) och gar rakt in i en stolpe. Jag gjorde inte illa mig, men det var fett pinsamt. Pang sa det bara. Undra vad folk tänkte om mig da? Lilla flicka som inte kan lägga ner mobilen i mer än trettio sekunder för att ga pa taget ordentligt. Och för att vara ärlig sa handlade det nog mer om OS än om att leva i nuet. Den här gangen.
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0