Måååååååååååååål

Fredag. Ingen skola och tid att skriva D-uppsats, ja tjena, för det hände ju. Iaf inte igar. Pa förmiddagen gjorde jag massa annat, ni vet sadana där grejer som man inte ens kan aterberätta senare. Typ, jag gjorde ngt, men vet inte vad. Klockan ett var det semifinal mellan Sverige och Finland. Sophia och Helen kom förbi och vi hejade sa vi blev gula och bla. Men det var det värt, för vi vann ju!
 
 
Schweizisk bild och svenskt ljud. Förvirrande at times eftersom att bilden var ungefär 20 sekunder före. 
 
 
Jaaaa, vi vann!
 
Efter att tjejerna hade gatt, sa bjöd jag Patrick pa nagot han aldrig har ätit och jag aldrig har gjort själv, fiskgratäng. Jag blev orolig när han höll pa att spy av doften när jag pocherade fisken. Han tyckte att det luktade för mkt fisk. Patrick, fiskgratäng. Tycker du att det later som att det är fisk i? Men, den blev sjukt god. Klapp pa axeln och Patrick har inte ätit fiskgratäng för sista gangen.
 
 
Jag gjorde min gratäng med sej. Och fisken blev svinbra, sa sej kan jag verkligen rekommendera om man ska göra fiskgratäng. I receptet skulle det vara pommes duchesse. Jag älskar pommes duchesse men helt ärligt sa var jag för lat för att styra upp det igar. Sa det fick bli gammal, hedlig potatismos. Men det blev gott det med! Kul att prova nagot nytt när det blir bra. Dessutom finns inte fiskgratäng i Schweiz sa det är en bra rätt att bjuda vara schweiziska vänner pa.
 
 
Inte sa fiskig nu va, Patten?

Ikväll ska vi ha svensk tjejkväll här och sedan bege oss ut pa äventyr. Sa jag aterkommer. Imorgon förmodligen. 
 
Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0