Misunderstandings

Min facebookstatus skapade oro igar. Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Hur som, sa var det sa att min absoluta, favorit"lärare" förutom Uffe Eriksson, som alltsa inte är död, pensionerade sig igar. Att Uffe Eriksson formade manga elever är inte lika överraskande som en professor. Framförallt en tjej pa 25 ar. Som jag. Men han hjälpte mig att hitta mitt riktiga element. Han fick mig att bli begeistrad vad det gäller arbets,- och organisationspsykologi. Och det är jag jävligt tacksam över. Det är det roligaste ämnet som finns. Av allt. I hela världen.
 
 
Jag drog med mig bade P och Helen. Patrick var imponerad och tyckte det var väldigt intressant. Satt ofta och nickad med när Semmer pratade. Det är självklart ett väldigt intressant ämne för alla människor som har ett jobb. Och det gäller ju som tur är, majoriteten av alla människor. Nyckelordet pa föreläsningen och forskningen som bedrivs pa universitetet samt min D-uppsats är uppskattning. Ett företag som visar uppskattning gentemot sin personal kan vinna mkt pa det. Men nu lämnar vi det ämnet och gar vidare. Efter föreläsningen bjöds det pa apero utanför. Vi drack lite vin och at lite snittar. Snyltade lite helt enkelt. Efter det var det dags för dinner and drinks with friends. 
 
 
Sa jäkla ocharmig bild. Sa jag var tvungen. Käkade burgare. I riktig fredagsanda.

 
Kvällen avslutades med en kaffe. Nej, tror du det själv eller? Nej, kvällen avslutades med en gammal goding. Snake bite. I gammal, god Londonanda. Nostalgiavslut.
 
Dags att läsa lite Fredrik Backman.
 
Puss


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0