Rhytm is a dancer

Iförrgar var det dags för svensk tjejfest nummer 2. Förfecke hemma hos mig och sedan utgang vid ishockeyarenen som ligger femton minuters gangavstand härifran. Egentligen var jag personligen inte sa sugen pa blickpunktpartyt som det kallas. Anledningen är att de bara spelar house. Och jag gillar det inte. Gillar och dansa men house är inte my cup of tea. Men, när vi blev erbjudna gratisbiljetter, tänkte jag, gratis är gott. Sa det blev blickpunkt igen. Och vilken kväll sen. Vi tar det fran början. 
 
 
Som sagt. Förfest hemma hos mig. Snacks i mängder, shots, bal och mycket trevlig sällskap. Bra förfest. Jag vill även passa pa att klappa mig själv pa axeln. Jag hade byxor pa mig när vi gick ut. Hjärnspöken har i manga ar spökat i huvudet och gjort det omöjligt för mig att ha byxor pa mig. Klänning har varit mitt val, byxor har känts omöjligt. Sa i lördags var dagen da jag konfronterade mina hjärnspöken och tog byxor istället för klänning eller kjol. Kanske inte later som en stor grej, men för mig var det det. Jag har aterigen tagit ett stort steg i rätt riktning. 
 
 
 
 
  Runt halv tolv var vi framme vid kalaset. Röda mattan var utrullad och fotografen var pa plats. Det är alltid väldigt mkt folk pa blickpunkt, eller iaf de gangerna jag har varit där. Mycket folk, housemusik och ingenstans att sitta. Jag kom in och tänkte att jag nog inte kommer att bli alltför langvarig. Ack sa fel man kan ha. 
 
 
Vi var nog relativt städade till en början iaf. Tills Lena satte igang allsangen och vi sjöng langa tuttar pa Bengt i kör. OCh sen var det kört. Festen var igang. 
 
 
 
 
Vi gjorde dansgolvet till vart palats och röjde om (som man kan se rätt tydligt pa bilden). Klockan halv sex var festen slut och vi rullade ut. I vanlig Blickpunktanda brakade vi med taxichauffören för att han tog för mkt betalt. Helen drog det gamla kortet att hon var polis. Haha. Om jag ska vara ärlig vet jag faktiskt inte om det blev nagot billigare. Men den jäveln ville ha alldeles för mkt pengar för den resan. 
 
Väl hemma somnade Helen pa en minut. Jag gick in till en sovande Patrick. Musik pa högsta volym. Klockan var ju ända efter sex. Tänkte att han skulle bli glad. Det blev han inte. Sedan blev det fjortis. Spydde som en gnu och innan jag somnade hade jag tydligen sagt till P att han maste köra mig till sjukhuset sa att jag kan magpumpas. Sedan somnade jag. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt att Patrick skulle köra mig pa, eftersom att vi inte har ngn bil. Cykeln kanske? Det hade varit en söndagssyn för morgonpigga schweizare. Han väckte mig kvart i ett och sa att om jag inte gar upp nu sa missar jag matchen. Jag gick saklart upp och det var en väldigt konstig känsla. Jag var fortfarande dyngrak. Jag var liksom inte bakis utan full och tänkte att livet är en fest, life is a dancefloor. Jag kanske skulle ta mig en dagens till? Det gjorde jag inte och fyllan förvandlades sakta men säkert till en bakfulla. 
 
Helen, vikingen, duschade och drog till Bern för att handla bakismat. 
 
 
Världens största burgare. Jag orkade inte äta upp hela menyn. Och det brukar inte vara ett problem för mig. Inte ens Patrick orkade äta upp och han hade ända sprungit 13 km pa morgonen. Efter matchen sa gick vi och lade oss igen. Tva timmar. Jag hade kunna fortsätta sova men ngn matta far det vara. Jag och Patten kollade pa despicable me. Bra film, kan verkligen rekommenderas. Och de kalla pommes friten blev var middag. Efter det skypade P med sin kära vän Martin som bor i Washington. Han som vi bl.a. ska besöka när vi aker till US and A. Jag hade da tillräckligt med energi för att städa upp minnena fran gardagen. Sen blev det stup ner i säng. Känner mig fortfarande inte hundra om jag ska vara ärlig, men som av ett mirakel sa är mitt knä mkt bättre idag. Det kanske var lite dans som var botemedlet. Jag känner av det lite grann men inte alls som jag gjorde i lördags. Sa idag ska jag aka till farmor, farfar och pappa och pappa ska ta ut mig pa en vandringstur.
 
Det var historien om min lördag. En bättre lördag. Tack tjejer för att ni är sa jävla bra.
 
Kram
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sophia

TACK! för en super kväll, ni är verkligen underbara <3

2014-02-24 @ 21:27:08
URL: http://sophiamolin.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Hahaha du är underbar!!! Vad kul att kvällen blev bra. Oftast när förväntningarna är låga blir det ju som bästa:) är sååå danssugen... Får leta upp blickpunkt ;)

Och va snygg du var!!! Härligt med byxorna också. Puss saknar dig


Svar: Tack snälla E-M! Ska bli kul att ses om ngra veckor. Vill gärna se Pärlan ocksa och hur hon tultar fram
Rebecca

2014-02-25 @ 22:51:33
URL: http://evamariasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0