I pulled it off

Igar kväll bjöds det pa pulled pork här hemma. Vägen dit var lang, krokig och osäker. För det första sa hade jag köpt filè. Det ska det inte vara. Det ska liksom vara ett helt stycke kött. Fan och bajs. Aja. Sedan när jag skulle in med köttet i ugnen, sa ser jag att var ugn inte kan ga lägre än 150 grader. Den ska vara pa 120. Apkorv. Sa jag försöker hitta ett recept där man kan laga pulled pork pa 150 grader. Vilket jag gör men inser att det inte kommer att bli lika bra. Improviserar och öppnar ugnsluckan till hälften. Hur som, i det receptet som jag läste stod det även att om man hittar en Heinz "BBQ-sas" sa ska man slänga bort den...sa langt som möjligt. Den smakar bara sur ketchup. Jag hade smörjt in mitt kött, mycket noga, med just den. 
 
Det blev ju bra tillslut. Det godaste Ove (Patrick kallar Helen för Ove, efter Ove i solsidan, eftersom att hon typ alltid är här. Nu kallar jag henne för Ove jag med. Det passar. Och vi säger det med kärlek. Självklart! Girl stirs it up!) nagonsin har ätit. Sa det var ju ett bra betyg. Men eftersom att var ugn ska vara sa bajs, sa var det inte sa lätt att göra pulled pork som jag trodde. Men nu har jag ju fatt lite känsla för det sa kanske jag vagar att chansa lite mer. Vagar ga ut en sväng under de nio timmar som köttet ska lagas:-). Fast  med var instabila gasugn vet jag inte om jag skulle göra det ända.
 
 
Nam nam nam.

 
Patrick bjöd pa efterrätt. Min favorit. Som bara han kan göra. Mango,- och apelsinkompott, creme fraiche, grädde och brända mandlar. Godaste efterrätten. Jag svär len! Och jag tycker inte ens om mango. Eller mandlar. 

Jag och Helen passade även pa att vara lite intellektuella. Först kollade vi pa Studio Paradise och konstaterade att den där Jeppe är dum i huvudet. Sedan kollade vi pa Dr.Phil och konstaterade att han är en värdelös psykolog. 
 
Det var det om det. Syns snart igen.
 
Hej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0