Konstigt.

Det är konstigt det här med drömmar. Varför drömmer vi? Ingen som vet, ingen som vet. Jag är en sadan människa som sällan kommer ihag mina drömmar (för man drömmer varje natt, man kanske bara inte kommer ihag dem pa morgonen) och imorse kom jag ihag hela tre drömmar. Konstigt men spännande. Väldigt jobbiga drömmar. Krig och höga berg. Jag undrar om man ska analysera sina drömmar? Om man skulle kunna fa nagon slags insikt da liksom? Jag vet inte. Det är lite för flummigt för mig men samtidigt, drömmar maste ju ha nagon slags funktion. Vi har haft lite teorier om drömmar i skolan. Orkar inte ga in pa det nu, men det är verkligen ett fashinerande phenonema! Folk fragar mig ofta vilket sprak jag drömmer pa och det sjukaste är att jag inte vet det. Det är som att jag inte drömmer i sprak. Jag tänker pa tyska, ibland pa svenska och ibland pa engelska. Men jag vet inte vilket sprak jag drömmar pa. 
 
Nej, nog om det. Ska fortsätta. Inget nytt pa aktivitetsfronten. Plugga. Brukar ga till gymmet som bekant och plugga samtidigt som jag kör pa crosstrainern. Da fastnar det bäst. Kanske framförallt för att jag inte kan hitta pa nagot annat än att plugga. Jag liksom tvingar mig själv att stirra pa böckerna.  Men innan dess ska jag in med en stor bit fläsk i ugnen. Ikväll blir det pulled pork. Premiär för le Pat. 
 
Jag bjuder pa en bild som passar in pa helgen. Fart. Maste plugga men ska även pa kalas. Patricks kära bror Pascal fyller trettio ar. Gammal man (Men bara ett ar äldre än mig. Jag har lite panik). Och pa söndag ska vi ha Sverigehäng hemma hos mig. Vi maste ju provsitta soffan. Och provdricka nya moccamastern (som förvisso inte är sa ny längre)
 
 
Det var det. Heeeej. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0